Top pakning

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
AV

Top pakning

#1 Indlæg af AV »

Rover 216 årgang 1999 med top pakning gået (køle vædsken drivler ud).

Hvad kan foråsage det ?

Hvad kan man gøre for at forhindre at det sker igen ?

Hvad r en rimelig pris for at få det ordnet ?
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Rover har ikke ændret på topakningerne siden K motorens konstruktion, de har skiftet to plastic styr med to af metal. Der er intet du kan gøre for at den kan holde længere, ikke med original pakningen. da det er en gummi ring der er vulkaniseret fast på en metalpakning, og den bliver løs når motoren arbejder pga. varmen.
Lyspunktet er at toppakningen kan skiftes på 2.5 timer, af en der har prøvet det før.
Men prisen for dette kan jeg ikke huske.

MVH
MORTEN
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#3 Indlæg af mh »

kan han ikke bruge parknings lim til at "holde" den llidt.... ??..
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Lim eller cement, eller alt andet det virker ikke. Husk på at det er en lagkage motor med en 1/2 meter lange topbolte, der har fat i overfaldene til krumtappen. Da hele konstruktionen er i alu arbejler den meget, og en stålpakning med gummilæber kan ikke følge med. Des uden er det i min bog en dødssynd at prøve at lime noget noget gummi materiale fast på noget metal, det giver kun problemer siden hen.
Skifter vel en toppakning om måneden på oven nævnte motor.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Rododendon
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17 aug 2004, 22:11
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

#5 Indlæg af Rododendon »

Man kan få fremstillet toppakninger i kobber - kunne det ikke tænkes at sådan en fætter kunne holde??

Mvh. Rododendon
Det koster bønder at spille skak...
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#6 Indlæg af C.Sørensen »

fyld et brev kommen i det søger ud og lukker sprækker tro ,ig vi bruger det tit i 4x4 kluben mvh casper
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Gæst

#7 Indlæg af Gæst »

C.Sørensen skrev:fyld et brev kommen i det søger ud og lukker sprækker tro ,ig vi bruger det tit i 4x4 kluben mvh casper


:lol:
Besvar