Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 nov 2024, 00:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Har lige skiftet gearkasse og kobling på en Uno turbo og nu vil den ikke starte HJÆLP,
Der sidder en føler i gearkassen hvad skal man kunne måle på den ??

Hvad med pumpen skal den starte når der kommer tænding eller gør den ikke det hvis føleren ikke virker.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
pumpen skal kører i et par sekunder når du sætter tænding på for lige at fylde systemmet op (nogle biler har en timer som gør at hvis der lige har været tænding på så venter med at kører til du drejer starteren......) på ØD. giveren skal du kunne måle et vekselspændings signal af en eller anden størrelse (forskelligt fra bil til bil men vel omkring en 500mV vil jeg tro med roterende starter)....

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem

tinasmartin skrev:
giveren skal du kunne måle et vekselspændings signal af en eller anden størrelse (forskelligt fra bil til bil men vel omkring en 500mV vil jeg tro med roterende starter)....

Ok må jeg lige prøve så bare der var markeret med + ved den ene ledning så troede det var ed DC signal ?

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Pumpen kører ikke når der kommer tænding på en 1,3 men det gør den på en 1,4.

Når du skal måle Speed Sensor (den sensor på gearkassen) skal den måle mellem 612 og 748ohm, kunne læst du havde haft den af eller sådan noget inde på fkd afstanden skal være 0,25 til 1,3mm.

håber du finder ud af det.

PS. Tinas martin det har ikke noget somhelst med mV at gøre. og motoren skal ikke rotere så får du ikke nogen brugelige værdier. men jo man kan tage den af og så sætte ohm-meter til og køre et stykke jern forbi så skulle ohm-meteret gå lidt amok.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Og når han nu snakker om ød giver så er det tdc-sensor den sider i den anden ende af motoren, henne ved tandremmen og måler på det nederste remhjum. den skal også have en modstand på 612 til 748ohm og have et mellemrum på 0,4 til 1,0mm.

og jo hvis den føler (speed sensor) ikke virker så kan bilen ikke starte, glemte engang at sætte den på :( det tog lige lidt tid inden jeg fandt ud af det.
Men nu noget helt andet du har tjekket om den får gnister ikke? hvad med benzin. har du haft en til at dreje nøglen mens du hører om pumpen kører, eller er det noget du formoder??

Titel:
Mester Medlem

Der satten en føler i den nye gearkasse jeg satte på men ved jo ikke om den virker, så prøver lige at sætte den gamle over i. kunne ikke lige høre pumpen da jeg tørnede motoren men prøver lige at måle på den imens så jeg er 100% sikker, men er ikke sikker på om pumpen kan køre hvis den speed sensor ikke virker.

Titel:
Mester Medlem

Mærkelig bil samlet det i morges og så startede den :?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time