Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 21:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 jul 2004, 11:02 
Hey gutter...

Jeg justerede ventiler på min lille saxo igår, men istedet for de forskrevene 0.4 på udstødning justerede jeg den til 0.3! det er gjort på MANGE's opfordring, især fra div. engelske fora'....(www.saxosports.com)
Det skal da' osse' siges at bilen kører helt kanon uden nogen form for påtrængende tikken i ventiler. Nu hører man kun dysserne..

Men er der noget negativt ved at justere til 0.3 fremfor de forskrevne 0.4, tænker på afbrændte ventiler osv, eller skulle man helt ned i 0.1 før det måske overhovedet blev aktuelt ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2004, 11:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
jeg ville sige at man altid skal følge fabrikkens foreskrifter på grund af ventilen skal nå at køle af osv.osv. så hellere lade den være 0.4 og justere den 1 gang om året (alt efter hvor meget man kører) end justere den 0.3 og så justere den hvert andet år...... men der er åbenbart nogen der har prøvet det en hel masse gange så det skulle nok ikke have noget at sige den lille smulle....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2004, 19:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Min erfaring kommer godt nok hovedsalig fra stødstangs motore, men det har lært mig at:
Så længe bilen køre stille og roligt her hjemme i det kølige danmark gør det ikke noget, at gå fra 0,4 til 0,3mm.

Men hvis den bliver kørt hårdt og bliver meget varm (race eller kasselbakkerne). Så kan man godt komme ud for at ventillerne kommer til stå åben, med bårlig trækkraft, tomgang og start besvær. og hvis man fortsætter risikere man at brænde en ventil!!!

At gå fra 0,5 til 0,4mm. på en gammel fiesta/escort 1,0-1,1, har kun en gavnlig effekt efter min mening.(men det var noget andet)

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team