Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 13:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 jul 2004, 13:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2003, 23:01
Indlæg: 158
Geografisk sted: Sydsjælland
Har en Ford Escort RS Turbo fra 87

Er målt til 177 hk. med en bar ændring på 1bar og en chipning..

Jeg har lige invisteret i et olietryksmanometer og kan se at den ved kold start er på ca. 3 ( Lidt under 3 bar )
Men når den bliver varm og olien får en temp på ca. 80 - 90 grader falder mit tryk helt ned til 0,5 bar ..

Mit spørgsmål er så .. hvad viser jeres bartryk når motoren er varm og har den temp ???

Ford... siger at når den type bil er varm og omd. er 2000 så skal trykket være 2,8 der er min max 1,5-Bar ved fuld gas er den ca. 2

Syntet det er lige lidt nok..

Nogle råd ??? og hvad viser jeres ??????


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jul 2004, 14:35 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2003, 18:00
Indlæg: 310
Geografisk sted: Aalborg
min rs turbo viser ca. 1 bar i tomgang. og ca 3 bar over 2000 omd. hvor måler du olie trykket.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jul 2004, 19:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2003, 23:01
Indlæg: 158
Geografisk sted: Sydsjælland
mikRST skrev:
min rs turbo viser ca. 1 bar i tomgang. og ca 3 bar over 2000 omd. hvor måler du olie trykket.


jeg måler trykker i slangerne så snart det kommer ud ...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jul 2004, 22:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2003, 18:00
Indlæg: 310
Geografisk sted: Aalborg
ja det gør jeg også godt nok. hvad er det for et olietrygs ur du har. kan det ikke være det er noget galt med så.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jul 2004, 22:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2003, 18:00
Indlæg: 310
Geografisk sted: Aalborg
min viser ca. 5 bar når den er kold


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jul 2004, 00:33 
kender godt problematikken med de satans olietryks ure, som tidligere beskrevet nærmest i en doktorafhandling, har jeg prøvet ikke mindre end 3 ure, alle 3 fra EQUUS, 2stk med fuld skala og et med halv skala, alle 3 af typen med trykdåse monteret ved olieindikatoren, den med halv skala sagde ca 6 bar med kold motor, de to andre sagde ca syv bar, alle tre faldt til 0 bar, ja der står NUL, når motoren blev varm og så burde lampen jo lyse da den tænder ved 0.3, efter at have lavet en prøve med et rigtigt værkstedsur med væske kan jeg kun konstatere at den type med trykdåse absolut kun er til sjov, hvis man da synes at det er sjovt at se en nål danse op og ned, det væskefyldte sagde 1.0 bar i tomgang og 2,9 bar ved 2000 RPM hvilket passer meget godt med med Ford's oplysninger.
Har en kammerat som har et VDO ur også af typen med trykdåse, det står og danser mellem 1.5 og 2 bar i tomgang.

Prøv lige at få lavet en test med et ordentligt ur inden du går i gang med at skifte oliepumper og lejer osv i lange baner, det er surt at lægge en masse arbejde i noget som måske ikke fejler noget.

Go fornøjelse og lad os høre hvad du finder ud af.

MVH
Svan


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jul 2004, 09:24 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
At olietryksmålere med trykdåse ikke er til noget, passer nu ikke helt. MANGE nøjagtige trykstransmittere (ikke kun i biler) fungerer sådan. Men det er selvfølgelig forskelligt hvordan membranen er lavet.
Men man SKAL være opmærksom på den svingende kvalitet fra forskellige producenter.
Og selvfølgelig som Svan siger, kontrollere trykket med et væskefyldt manometer. Også selv om man mener at man har købt noget ordentligt grej.

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jul 2004, 14:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2003, 23:01
Indlæg: 158
Geografisk sted: Sydsjælland
Jeg vil nu ik sige jeg ikke har "udstyret" i orden .. jeg køre med VDO

Jeg vil da prøve at få lavet det test i snakker om .. sidder nemlig og tænker på om det kan være mine olietyve som er slidte så den ikke har det tryk den skal have har også fået at vide jeg skal gå op i 10/50 olie mener jeg det var .. den den type biler bliver meget varme og derfor kræver en olie der er til det .. ved det ik..

Min olie lampe lyser ik når den er ved de der 0,5bar

Men ja! den der test er sku noget jeg vil gøre.. lyder som en god ide...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jul 2004, 20:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
hej anders.. det kan ikke være dine olietyve det er galt med.. de har ikke noget med trykket at gøre.. de sørger bare for at der ikke render olie ned langs ventilen, så den afbrænder det..

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team