Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 12:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 jul 2004, 11:10 
Hejsa.

Vi har monteret MSnS på en gammel Ford Sierra 2.0i, og er ved og køre den ind.
I det store hele køre den rimelig godt, efter ca. 5-6 timers indkøring.
Den køre lidt bedre end standart, og med lidt bedre, og meget mere jævnt træk hele vejen op end standart.
Efter lidt arbejde går det også godt ved påløb/motorbremse.
I aftes fik vi den også til og gå jævnt ved konstant fart og let belastning.

Så er det vi lige har et spørgsmål.

Når man justere ind ved fuldlast, justere vi til lige før den banker.
Men hvad justeres der efter ved konstant fart, og let acc./deacc.?
Er det efter hvordan bilen køre (nykker og hakker) eller hvad?
Hvis vi forsøger og få den til og banke, begynder den og hakke og nykke meget, inden vi kommer i nærheden af bankegrænsen.

Håber der er nogen af jer der har arbejdet mere med det, der vil hjælpe os lidt.

Mvh

Chr.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2004, 12:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg vilde gøre således fuldlast op til Banke grænsen, og retadere mappen 2 grader, for at få en sikkerheds margin.

Dellast på samme måde.

Det lyder som at rotoren ikke er lignet korrekt op, og derfor har i udsættere ved dellast.

Det hele er meget nemmere på rulle feldt da der justeres ind til maks effekt, og det er ikke altid = maks avancering.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2004, 15:44 
Vi har også kørt den til bankegrænsen og så lidt tilbage igen, ved fuldlast.

Jeg har ikke været med til og ligne motoren op osv. da jeg har været på arbejde. Men det tror jeg ikke, tror snarere fejlen skal findes i dårlige oliehætter og tilsodede tændrør, da den bruger noget olie, og ryger en del ved start, men det bliver nok lavet i denne uge.

Men kan det passe at vi fra 1500 rpm og 50-70% load kan have 30 graders fortænding uden banken? Har været højere, men der begyndte den og hakke, men stadig ingen banken.

Men den trækker godt, og uden noget særligt hakken/nykken der hvor den står nu. Derfor spørgsmålet om hvad men justere efter ved dellast.

Mvh

Chr


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2004, 16:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
#0 grader ved dellast på en lavkomprimeret 8 v motor, og lave omdrejninger, det ligner min. Som stadig kan tåle mere avancering.
Huggeriet tror jeg ikke er programmerings relateret, men en mekanisk fejl, eller benzinmangel.
Dellast avancer indtil den banker, og retader tændingen 2 grader.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2004, 17:10 
Ja jeg tror også fejlen skal findes i motoren, knasten er også slidt. Det hjælper ikke og give den mere benzin.

Bilen er født med 2,0i dohc motor hvor toppen er revnet. Så i stedet for og bruge en mindre formue på en ny dohc motor, hvor man ikke kan få noget særligt til. Har han købt en ohc motor og lagt i. Og i stedet for og bøvle med og ligge det org. ledningsnet i, monterede vi MSnS med det samme.

Han har et "racertopstykke" med hård knast liggende fra tidligere bil, som det er meningen der skal på senere. Sikkert sammen med en ny nyrenoveret blok.

Men nu vil vi først lige have det til og køre, og få lidt erfaringer med styringen osv. Og så kan han også køre igen, det vigtigste i første omgang.

Morten kan vi få lov og se dine maps?

Mvh

Chr


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2004, 17:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Her er mine indstillinger, og det er kun foreløbige indstillinger, da heg kun har kørt i to dage med dem. følesen siger at den kan tåle langt mere avancering, da den på intet tidspunkt har tændings banket.
og det er på 95 oktan.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2004, 14:06 
Tak for det Morten. Det ligner en del vores, men det går jo kun til 100 i MAPRange, da det er en sug motor. Ligger lidt højere i toppen og noget lavere i bunden, ellers nykker den ved motorbremse.

Mvh

Chr


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2004, 17:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Har i dag rykket tændingen 8 grader frem, og har fået et bedre gassvar, men stadig ingen tendens til tændingsbanken. Motoren må være noget mere lavkomprimeret end jeg troede.
Nøkkeri ved motorbremsning , og laver tænding HMM. Det lyder som den får meget benzin i det område.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2004, 17:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Min maks avancering er 40 grader ved fuld last og ca 0,4 bar... Den kan æde mere endnu, men min hallgiver trigger ved 48 grader så hvis jeg går meget over 40 grader begynder den at hakke vildt og gå rigtig dårligt (klart nok... Den kommer over trigger punktet på Hall og tænder derfor HELT hend i hækken). Kunne det være denne situation du oplever???

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2004, 11:48 
Tror den køre omkring 9:1 i kompression. Den nykker ved motorbremsning, hvis tændingen står for højt. Nu hvor den står lavt i bunden nykker den ikke. I det hele taget nykker den ikke rigtigt nogle steder som den står nu.

Vi har ca 70 grader og trigge på, så jeg tror ikke det er fordi den løber "tør" for grader. Ellers er det klart den ikke kan styre det.

Jeg tror problemerne kommer af det olie den brænder, og slidt/forkert just. knast. Vi må se om det ikke bliver bedre, når han får lavet det.

Mvh

chr


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team