Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 13:43

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Hvordan gør man det? Hvilke myndigheder andre end Statens Bilinspektion skal man kontakte - jeg mener at have læst at bilen ved et nedvejning skal til syn? Hvordan gør man det i praksis - Fjerner reservehjulet eller hvad?

Sagen er den at jeg lige har købt en Mercedes Benz 240D fra 1984 og den vejer 1350kg. Problemet er nederstående tabel med vægtafgifttakstene.

1.101-1.300 kg: kr. 5.760 kr.
1.301-1.500 kg: kr. 7.480 kr

Hvis man kan spare næsten 2000kr om året for at nedveje bilen sølle 50kg er jeg mere end villig til at gøre det.
Hvilke ulemper er der ved at nedveje bilen? Den har f.eks træk - hvor meget mindre må den trække ved at nedveje bilen 50 kg?

På forhånd Tak

Mikkel

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Trækket er vel et meget godt stede at starte hvis du skal spare vægt.. så kan du altid køre til syn igen når bilen er nedvejet med træk på... Der skal rimeligt meget ud for at spare 50 kg, har liget stribbet min fiat panda for 79kg, men der er ALT hvad der ikke er direkte livsnødvendigt også pillet ud, inkl. forstærkninger i frontklap, blygummi støjdæmpningerne i bunden osv.

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time