Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jun 2025, 04:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel: NA tuning
Indlæg: 17 feb 2004, 06:48 
Jeg har snart læst et par steder hvor der står NA tuning, eller N/A tuning.
Jeg ved at det betyder konventionel tuning uden tryk ladning, men hvad står selve N A for?
Nogen som ved det.... :twisted: :?: :!:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2004, 07:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
Natural aspiration.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2004, 15:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
NA= noget så averligt (at der ikke blev råd til turbo) en sugemotor er en turbomotor med evig turbotøven! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2004, 17:42 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:31
Indlæg: 97
Fed sætning :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2004, 21:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 199
Geografisk sted: Sydsjælland
Sugemotorer er til hver en tid federe end én turbo motor. Jeg vil til hver en tid sige at lyden fra en sugemotor slår lyden fra en turbomotor. Og med en godt pumpet sugemotor vil du også kunne tage de fleste turbo-biler. Det er slevfølgelig muligt at opnå en del mere effekt med turbo hvis man er villig til at ofre én hel del penge på det. Men en solid sugemotor med et godt moment slår alt! :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2004, 21:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
kadettcqp skrev:
Sugemotorer er til hver en tid federe end én turbo motor. Jeg vil til hver en tid sige at lyden fra en sugemotor slår lyden fra en turbomotor. Og med en godt pumpet sugemotor vil du også kunne tage de fleste turbo-biler. Det er slevfølgelig muligt at opnå en del mere effekt med turbo hvis man er villig til at ofre én hel del penge på det. Men en solid sugemotor med et godt moment slår alt! :)


You GOT to be kidding!

Der skal vel ofres 3x prisen på en sugemotor før den kommer i nærheden af samme motor m. turbo.

Een ting er sikker: Bruger man 40.000dkr på at bygge en turbomotor, så skal der virkeligt kigges efter i sømmene for at køre fra den med en sugemotor,uanset beløbet!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2004, 22:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 199
Geografisk sted: Sydsjælland
Jeg sagde heller ikke på noget tidspunkt at det er billigere at lave en pumpet sugemotor. Jeg ved godt at det langt hen af vejen er lige så dyrt som turbo om ikke dyrere. Men skal man have en ordentlig turbo motor der skal kunne holde og have mange HK'er er du også nødt til at ofre en hel del pange på den. Og jeg vil til hver en tid foretrække sugemotor. Nu er der godt nok også ofret ret mange penge på motoren i min, men den er kørt fra biler med op til dobbelt så mange hk'er. Og jeg syntes personligt det er ret sjovt at køre fra folk med turbo. Også selvom de sikkert har brugt mindre penge på det og fået flere heste end mig. Men jeg vil stadig sige at hvis du skal bygge en turbomotor med mange heste og den skal kune holde til effektforøgelsen så skal der også lægges en hel del penge i den.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2004, 06:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvad er mange penge? fire stempler=4000kr en om slebet knast=1000kr en oliepumpe=1000 en lastbilsturbo=5000kr en ladeluftkøler=4000kr en toppakning=500kr og så en masse arbejde!16500kroner=388hk motorstyrring dysser mm. er ikke med i dette regnestykke. men de skal naturligvis bruges til en sugemotor også. nogen kan naturligvis bedre lide en sugemotor end en turbo ditto. helt iorden med mig, jeg har egentlig heller ikke noget mod HOMOSEXSUELLE, synes blot de er mærklige (også mærklige)!!! tal og priser er taget fra en ohc FORD 2 LITER. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2004, 08:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 199
Geografisk sted: Sydsjælland
Det er sgu da en utrolig underlig holdning at give udtryk for. Så mener du at folk der kører med tunede sugemotorer er mærkelige? Det kommer jo helt an på hvad for en sugemotor du bygger om du skal bruge motorstyring til den. Hvis man kører med kaburatorer har man jo ikke rigtig noget at bruge en motorstyring til. Men så vil du jo nok også hævde at man ikke kan bruge en motor med kaburator til noget? Og at kaburatorer er yt? Og så mener du vel nok heller ikke at det er muligt at bygge en særlig hurtig sugemotor?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2004, 09:31 
2.0iEFI - ohc - med 110 hk (eller er det en cosworth 2.0 220hk, som er bygget til at holde!!) - til 388 hk for 16500.- (270 HK ekstra!!!) - og den holder mere end 2mil.....og jesus gik på vandet igenigen...vil se for at tro!! -

Men vil dog sige at en N/A motor aldrig kommer i nærheden af en turbomotor når man snakker effekt/penge - eller bare effekt.. - Min ford 1,6 cvh(karb) køre kun N/A grundet de møg åndsvage syn og told regler der er i dk - en almindelig konversion er at sætte en 1.6 turbomotor i - pris 12-15000 - fra 100hk originalt med karb - til 130 hk og det holder...hvis der skal mere hypper i den, end 130, koster det igen - 10-20000.- hvis det skal holde....(ny top - motorstyring - insprøjt - tryksmøring - stempler - bolte - + en masse løsdele).......
Billigt holdbart tuning findes ikke - ..
Mvh
LL


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team