Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 18:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Katalysator
Jeg har lige købt en vectra, der er ikke så meget drev i den som da jeg fik den. Så jeg spekulere om det måske er KAT'en der er gået (Jeg har ikke kørt bil med KAT før). Er der nogle der ved hvordan bilen reagere motor mæssigt hvis KAT'en er stået af og kan jeg evt. pille den af uden nogle problemer? (hvis man lige ser bort fra synsmanden)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Det er da totalt svineri at køre uden kat!!!!:-(

DEt kan sku da godt være at det er total svineri at køre uden KAT, men man har vel for helved lov til at forhører sig lidt om det................

Det betyder ikke noget for motoren, med mindre du er så uheldig at den falder sammen, og danner en prop. Specielt hvis du kører ude på motorvejen, godt med belastning og omdrejninger, så bliver din udstødning blæst fra hinanden.

Køb en ny eller brugt, og drop det der fis med at køre uden kat. Hverken miljøet eller din pengepung har godt at det hvis du bliver opdaget...
Det er en skrøne at det tager noget mærkbar effekt...

Jeg har selv lige fået ny KAT på, men nåede at køre med den ødelagte i over to måneder! Mine erfaringer om ødelagt KAT er:

1) Motorstyringen klagede over forkert CO2-niveau.
2) Motoren blev lige pludselig MEGET varm og jeg har måtte holde ind til siden og slukke motoren, vente til den var kølet ned og så køre lidt igen, indtil den igen var for varm... Måske det samme som PWH mener med at KAT'en kommer til at danne en prop.
3) Mere larm ved igangsætning ("elementerne lå løse i KAT'en"), raslelyde.

Håber det hjælper,
mvh RWE

Hej der
jeg har selv pillet katten af min golf, kan varmt anbefales den tager hurtiger omd og køre længere på literen (godt for miljøet) og pengepungen!

Min kammerat gjorde det samme på sin Colt 1.8 16v og hentede 8hk på det den kom også til at køre længere på literen af det (godt for miljøet) og pengepungen , han fik den rullet både før og efter og den overholdte stadig miljøkravene og blev synet med det,det kunne ikke ses udefra.

Men ikke alle biler kan tåle det. Fik fortalt at en Astra fra 95 ikke vil køre ordenligt uden kat, men ved at de første modeller køre kanon uden kat Men det er også en anden motorstyring.;-)

Kat killer skrev:
Hej der
jeg har selv pillet katten af min golf, kan varmt anbefales den tager hurtiger omd og køre længere på literen (godt for miljøet) og pengepungen!

Min kammerat gjorde det samme på sin Colt 1.8 16v og hentede 8hk på det den kom også til at køre længere på literen af det (godt for miljøet) og pengepungen , han fik den rullet både før og efter og den overholdte stadig miljøkravene og blev synet med det,det kunne ikke ses udefra.

Men ikke alle biler kan tåle det. Fik fortalt at en Astra fra 95 ikke vil køre ordenligt uden kat, men ved at de første modeller køre kanon uden kat Men det er også en anden motorstyring.;-)

Øhh, det er sikkert helt fint at du mener at din motor yder mere. men glem at det er godt for miljøet fordi du kører en km længere på literen. Det er noget vås. Katalysatoren nedbryder en stor del af de farlige/giftige kulilter/kultveilter (CO/CO2), og tro mig, det er IKKE godt for miljøet at pille den af. Tror du den sidder der for sjov???

Titel:
At pille sin KAT af kan jeg da godt forstå, havde jeg KAT på xr3i røg den sgu også af. Det om det er godt eller dårligt for miljøet er vel lidt at kaste med sten, er det ikke...?
Jeg mener, hvad så med alle de biler der kører rundt uden og aldrig har haft en på.... er de så også nogen svin eller hvordan med det....?

Titel:
Senior Medlem

Holder nu også på at KATTEN sidder der af en årsag. Lad nu være med at pille den af, og spar pengene sammen til en racerkat, hvis man endelig skulle gøre noget. Ikke dermed sagt at man er et svin hvis man piller den af, men der er betalt afgift af bilen incl kat, så hvorfor pille den af.......

Titel:
Medlem

Citat:
Det er da totalt svineri at køre uden kat!!!!

Hold da kæft en gang hyklerisk bræk.........

Hvis det er sådan du ser på tingene, så kan du jo heller ikke tillade dig at køre dig en fonøjelses tur, med eller uden KAT, det er jo skadeligt for miljøet........!!!

Prøv lige at se hvilken hjemmeside det er du skriver på!! POWERPAGE...
Ikke Enhedslistens....

Tuning er normalt ikke forbundet med miljørigtige biler!!
Og fordi man sætter "racer KAT ell. lign. er den hellige grav jo ikke velforvaret, hvis bilen kører 2-3km. mindre på literen....

Peter

BMW 535i................MED KAT..........

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time