Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 jun 2025, 12:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 maj 2004, 08:26 
hej med jer.. har lige købt mig en vw scirocco fra 84 gammel bil med både stil og charme.. hun skal sættes i stand fra ende til anden og i den anledning søgte jeg efter nogle der kendte steder med blikdele til sådan en sjælden bil..
men har flere problemer end det...

den er møg irreterende at starte når den er kold.. man skal rive hende i øret mindst 50 gange for at hun lige hoster sig igang, den hamre og lyder som en der skal aflives og kan ikke tage gas det første stykke tid.. men når hun er varm så køre hun som en drøm den trækker godt i alle gear og det jeg ikke forstår er at den skal være så sej at få gang i.
har skiftet koldstarts dyse og det hjalp ikke. er der nogle af jer der aner hvad det kan være? så ville jeg blive glad for et godt tip..

vi snakker om en 1.8 med sprøjt... ligger den i en golf kalder vi den jo gti men da det er en scirocco hedder der gtx. kender en tysker der mener at den har en anden knast da den står og gjæffer lidt..
men lige nu er jeg løbet tør forider om hvad det kan være...


hilsen sonny


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2004, 16:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg går ud fraa at det er et Kjetonic anlæg der sidder i denne.
Der er kun 3 elektriske tilslutninger til denne
Kl 15 / tændings plus går til styretryks regulatoren, og hurtig tomgangs luftomløbet.
Kl 50 starter går til startdyssen
Kl 31 stel går til de tre ovennævnte, og det er nok der fejlen skal findes find alle stelpunkter på motor blok/ topstykke og rens dem. Efter montering giv den et ordentligt sprøjt tyndt tectyl.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2004, 17:56 
hej morten det vil jeg da lige prøve du kan tro jeg bliver glad hvis det er det der skal til.....

men hvis det er det hvordan forklare det så at den går godt nok når den er varm....

mvh sonny (hvad skal vi med 16v når 8 er nok)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2004, 19:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Start tilskudsdysen virker kun når starteren aktiveres
Styretryks regulator, og lufttilskud er el opvarmede, og bliver opvarmet af motoren.
Hvis disse 3 komponenter ikke får strøm vil det bevirke en dårlig start, og en dårlig koldkørsel, da komponenterne ikke bliver varmet hurtigt nok op.
Dette er betinget af at resten af systemet og motoren virker efter hensigten.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2004, 15:43 
hej morten

det har sq ikke hlulpet har nu haft stel kablet fra batteri til stel og motor renset og det har bare ikke hjulpet.. jeg må indrømme jeg er meget træt af den lige nu og er nok derfor kørt lidt sur i det og mangler lige et råd mere som jeg konstruktivt kan gå til er der andre steder jeg kan gøre noget ??

hilsen sonny


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2004, 16:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Hvad med din varmkørsels regulator.
Det kunne godt lyde som om at trykket er forkert når den er kold!
Prøv at komme med nogle værdier for benzin tryk - varm og kold.
:?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2004, 18:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
sonny jensen skrev:
hej morten

det har sq ikke hlulpet har nu haft stel kablet fra batteri til stel og motor renset og det har bare ikke hjulpet.. jeg må indrømme jeg er meget træt af den lige nu og er nok derfor kørt lidt sur i det og mangler lige et råd mere som jeg konstruktivt kan gå til er der andre steder jeg kan gøre noget ??

hilsen sonny

Så mangler du bare at finde stelpunktet til indsprøjtningen, det er en tynd ledning der normalt er monteret på indsugningsmanifolen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team