Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 jun 2025, 09:15

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved
Hey..

Jeg står og skal have mitsuen ned på maven :twisted: . Er der nogen der har noget dårligt/godt at sige om Thansens sækningsfjedre..??

Og hvad med Weitec, (fra bigwheels) er de noget værd?? De er kun 300kr dyrere..

MVH
Martin :!:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Klart weitec'en, mit favorit mærke, okay prissat og go kvalitet..

Smid standard dæmperne over højre skylder og monter korte dæmpere ligeså, gerne fra weitec eller andet kendt mærke...

Thansen klinger ikk lige i mine øre som udbyder af kvali undervogne..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Har spurgt thansen hva det er for nogle fjedre de har. Det er B&G hvis det siger noget.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
s@g skrev:
Har spurgt thansen hva det er for nogle fjedre de har. Det er B&G hvis det siger noget.

Har kørt med de fjedre på min gamle polo, ikk noget at råbe hurra for..

Desuden er weitec jo ikk meget dyrere, og det ved jeg holder, både i materiale og coating af fjedrene..

Men skift dæmperne ligeså, så passer det hele sammen, få evt tjekket konsoller for og bag for slid, de holder ikk ret længe efter den bliver sænket, så skal man bare ud og have den sporet endnu en gang..

Standard dæmpere der har kørt mere end 70-80000 bør udskiftes til nye, og man bør ikk bruge fjedre der er lavere end 35mm, så er man sikker på de stadig sidder i spænd hvis man alligevel vil beholde den extra komfort bløde trælse standard dæmper giver.!

Hvad er det for en mitsushitzu du har?

Hilsen Martin R (the guest to):-)

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Monterede Thansen fjedre på min uno 1.4ie for en uge siden og har egentlig ikke haft nogen problemer... kunne måske være hårdere men så ville jeg sgu nok bare banke huller i lortet (bilen)...

Dagooz

Edit: Troede faktisk lige at der var sprunget en fjeder efter en uges brug men det var sgu bare afskærmning mellem udstødning og tank der bankede mod sidstnævnte... :oops:

Titel:
einbach siger jeg bare....
har det i min scirocco og skal jeg ha en anden bil sænket skal det nok være dem selvom de hvis er hunde dyre men selv ved 40.mm sænkning bliver bilen hård ikke som en slatten karklud..

mojn
sonny (hvad skal man med 16v når 8 er nok)

Titel:
Hvem forhandler Eibach fjedre..?(til en ordenlig pris)

Hej Hej

Titel: Sporing
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Tror det var Morten VJ der skrev om ændrede hjulvinkler efter sænkning... Har lige haft min mekker til at kigge på det i dag og alt var tilsyneladende som det skulle være altså: ingen justeringer var nødvendige. :o

Dagooz

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Alt var tilsyneladene som de skulde være ????

Enten er de inden for mål. ellers er de ikke!!!!!

Der er et par grunde tl at jeg taler for en 4 hjuls udmåling efter sænkning.
Den første og vigtigste er dæksliddet, der kan blive kraftigt forøget hvis man er så uheldig at hjul vinklerne ændre sig. Hvilket de gør ret ofte, har set mange skæve dæk pga. forkert indstilling efter sænkning.

Nr 2 er at når man nu har sparet xxx kr ved at lave det selv, så burde man ofre de penge man har sparet på en 4 hjulsudmåling, og ikke kun stille sig tilfreds med at alle tal er grønne, men at alle vinkler er så ens som muligt, da man så vil få mest udbytte af sit sænkningssæt.
Det er både mht. dækslid, men også køreegenskaber.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Morten VJ skrev:
Alt var tilsyneladene som de skulde være ????

Enten er de inden for mål. ellers er de ikke!!!!!

Der er et par grunde tl at jeg taler for en 4 hjuls udmåling efter sænkning.
Den første og vigtigste er dæksliddet, der kan blive kraftigt forøget hvis man er så uheldig at hjul vinklerne ændre sig. Hvilket de gør ret ofte, har set mange skæve dæk pga. forkert indstilling efter sænkning.

Nr 2 er at når man nu har sparet xxx kr ved at lave det selv, så burde man ofre de penge man har sparet på en 4 hjulsudmåling, og ikke kun stille sig tilfreds med at alle tal er grønne, men at alle vinkler er så ens som muligt, da man så vil få mest udbytte af sit sænkningssæt.
Det er både mht. dækslid, men også køreegenskaber.

MVH

Morten

Tror nu heller ikk de/han kan montere sænknings fjedre og sætte fjederbenen som de skal på øjemål, der skal justering til, hvis det altså er en bil af ældre årgang hvor du kan justere andet end kun toe'et...

Der er et spillerum i de 2 huller til justering af camberen som styre den lodrette vinkel ind mod midten af bilen, når man så sænker bilen med fjederbenen sat på samme sted som før vil de så stå mere negativ, så skal boltene løsnes og hjulene skal hives ud af, og eneste måde at stille det rigtig er ved en 4hjuls udmåling, sårn har det altid været..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time