Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 23:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 jun 2003, 07:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Min kami var overe og kikke DHB og så en blå Escort rst NR 206.

Hvor der var monteret noget andet sprøjt end det org, er der nogen der ved hvad han hade brugt og om det var noget der virkede?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2003, 20:51 
jeg snakkede lidt med ham da det var slut.... flink fyr..

det var sprøjt fra en cosworth... , det var noget med han havde fået lavet hele motoren i england... eller osse havde han fået stumperne derovre fra og så lavet det i dk

han kørte med 1,7 bar i lade tryk... mod normalt 1,5-6 stykker.... de 1,7 skulle række til 300+ og normalt med de 1,5-6 250+

fik desværre ikke at vide noget om prisen.... eller om den var boret op.. men det tror jeg nu den var...

han bor på sjælland.... men ved ikke hvad han hedder eller hvor...

skou *rst*


Top
  
 
Indlæg: 13 jun 2003, 08:36 
en RST motorblok kan ikke holde til så højt et tryk, den går i stykker.
Jeg havde en der var boret til 83mm (normalt 79mm) den ladet jeg 1.05 bar på og der knækkede selve blokken sammen i vand kanalerne på den, den jeg har nu er boret til 81mm dog med anden slaglængde så det stadig gir 1900ccm, der lader jeg 1.15 bar på med en stor turbo monteret, og den kan ikke holde til mer, stemplerne og plejlstængerne kan godt holde hvis de er smedet, men selve blokken på en RST er noget Lort, da min den første 1.9L knækkede sammen skar jeg den over på langs, der kunne kan se på cylinderen foringen at den variede meget hvordan den var støbt, virkeligt noget lort !
Fakta er man ikke kan lade med 1.7 bar. - så skal jeg sq se en rulletest enten fra NaAK eller Bruno Hansen, eller VHA-Trim.


Top
  
 
Indlæg: 13 jun 2003, 09:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Man skal holde sig til første overstørrelse ved høje tryk. Amerikaner fylder noget de kalder blockfiller / beton i de første 5 cm af vandkanalerne for at gøre blokken mere solid men det kræver en større køler


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2003, 17:58 
jeg kan osse kun sige hvad han sagde til mig.... altså at han den weekend kørte med 1,7 bar... andet ved jeg ikke... måske på en 1,6 motor... ANER det ikke... men jeg betvivler ikke de 300 hk... for han kørte da RET stærkt.... !

skou


Top
  
 
Indlæg: 16 jun 2003, 10:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Mark du skriver Max 1.15bar på 1.9 det gæller vel også min med org 1.6ccm?

Hvis ja hvad stempler / plejlstængerne skal jeg så bruge, har hørt Fiat Uno T stempler?

Kan jeg gøre de org plejlstængerne stærkere ved polering eller skal der nye til, evt mærke man ikke bliver fattig af at købe.

Jeg vil godt op og køre min 1.3bar.

Mvh.Claus


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team