Morten VJ skrev:
Motoren holder fint sålænge der er vand og olie på. De få alvorlige haverier jeg er stødt på, plejlstang ud gennem siden, kan føres tilbage til manglende olie.
Så skift olien inden turen, og kontroller olie og vand ved hver tankning.
Hvis gear kassen er begyndt at hyle, hvilket er meget almindeligt skal lejerne udskiftes.
Att Transitmorfar det er de færrste chiptunede turbubiler der kan holde til bundgas igennem Tyskland.
Er pt ansat på et rover værksted, og aldrig i hele mit liv haar jeg skiftet så mange pakninger, pgaf oliespild. Man skulde tro at rover var hoved aktionær i Shell.
MVH
Morten
Jeg tror nu heller ikke, at Nicolaj har tænkt sig at køre med bundgas 2100 km.
Alene det at han spørger som han gør, fortæller jo at han har hovedet på rette sted.
Men du er inde på noget, som jeg selv glemte:
Et godt og stort eftersyn af bremser/undervogn/motor/elektronik/udstødning/hjul/styretøj/oliespild/mislyde en god måneds tid inden turen, samt skift af olie og filtre, så har man gjort hvad der er menneskeligt muligt.
Dette eftersyn må IKKE foregå i sidste øjeblik inden turen, da føreren skal lære sin "nye" vogn at kende, således at evt. "slutfejl" kan rettes inden turen.