Hejsa har lidt problemer med min 1985 Renault 5 GT Turbo, og kunne godt bruge lidt gode råd...:
1) Min R5 Turbo (85) har sådan noget popsmart elektronisk tænding, der selvfølgelig giver vrøvl. Af og til (ca hver 10. gang jeg kører i den) begynder den pludseligt kun at tænde sporadisk, så bilen hugger kraftigt i det, og det kan ikke skræmmes væk ved at give gas eller hæve/sænke omdrejningstallet, og så pludseligt efter et par minutter går det væk igen...
Når jeg sætter stroboskop-lampe på tændkablerne, kan jeg se at den så kun tænder nogle gange (meget svingende). Jeg har skiftet tændkablerne, så det må være noget inden dem... (mistænker selv 1.tændspolen, 2.vinkel-positions-måleren, 3. kondensatoren og 4. computeren, men da det er svinedyrt til Renault, ville jeg helst slippe for systematisk-udskiftnings-fremgangsmåden)...
2) Nogen der har erfaringer med at bruge tændrør til andre modeller til turbomotorer (kan de skade motoren, eller er worst-case-senario at rørerne smelter og nix weiter...? (originale rør til R5 Turbo koster ca 3 gange så meget som andre rør...))
På forhånd tak
mvh Casper Frimodt