Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 18:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 02 mar 2004, 01:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Hej

Talte med en ven forleden om at bygge en benzin-bil om til en diesel.
Nogen der har en ide om hvad told&skat samt SBI vil sige til sådan en?
Tænker på en Escort 1.8 der har 115 Hk og så bytte motoren ud med en TDI'er, evt fra en nyere Ford, VW ell. PSA (ved godt det ikke passer men det kan det vel komme til :wink: )

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2004, 10:17 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 jan 2004, 14:48
Indlæg: 32
Geografisk sted: det sydlige sønderjylland
så længe man ikke forøger hesterne med 20%, så sige told og skat ikke noget til det, men forøger man mere end de 20%, så skal der betales afgift, også er det lige meget om du skifte fra diesel til benzin, eller omvendt.

_________________
GO FAST, OR GO HOME
--- VECTRA 2000---


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2004, 12:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Indlæg: 211
Geografisk sted: Nordjylland
jamen bliver der ikke problemer mht afgift og især vægtafgiften????

_________________
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2004, 19:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Der bliver ikke problemer med registreringsafgiften, hvis det er den du mener med "afgiften".
Og hvis/når du skifter benzin/diesel, så skal du naturligvis til et syn, og derefter betaler du så VÆGTafgift efter, hvordan din bil så nu er registreret. Keine problem, nur arbeit, und bezahlen.... 8)

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2004, 20:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Det er vel ikke kun 20% reglen vedr. hestene der er afgørende. For bilen må jo heller ikke forurene mere. Og hvis man vil bygge Escorten om fra benzin til diesel, tror jeg du vil løbe ud i nogle problemer.
For den kører jo med katalysator normalt, hvilket vil sige den forurener meget lidt. Hvis du så ligger diesel-maskineri bed i hullet vil den lige pludselig forurene mere, også selv om den har partiielfilter.
Det er ikke sikker sysnmanden vil godkeden det.

Borstset fra det: hvis du vil have diesel, hvorfor så ikke få fat i en Focus turbo diesel?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2004, 21:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Bilen skal bare overholde den forureningsnorm, som er gældende for en tilsvarende bil med den samme alder.
Husk på, at man IKKE kan sammenligne benzinforureningsmåling med dieselforureningsmåling.
Hvis man fx har en Escort benziner fra september 1998, så kan man naturligvis lægge en dieselmotor fra en Escort fra september 1998 (eller senere!!) over i.
Engang skulle man betale en "registreringsafgifts-forskel" når man satte en dieselmotor i en benzin-indregistreret bil, men den regel blev afskaffet for længe siden.
Mig bekendt er den ikke blevet genindført.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2004, 21:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Transitfar skrev:
Bilen skal bare overholde den forureningsnorm, som er gældende for en tilsvarende bil med den samme alder.
Husk på, at man IKKE kan sammenligne benzinforureningsmåling med dieselforureningsmåling.
Hvis man fx har en Escort benziner fra september 1998, så kan man naturligvis lægge en dieselmotor fra en Escort fra september 1998 (eller senere!!) over i.
Engang skulle man betale en "registreringsafgifts-forskel" når man satte en dieselmotor i en benzin-indregistreret bil, men den regel blev afskaffet for længe siden.
Mig bekendt er den ikke blevet genindført.


Vil sige at hvis han fx. tager en HDI motor fra en Xsara eller lignende, og ligger over i Escorten. Så skal Escorten bare ikke forurene mere end den bil motoren oprindelig stammer fra? i det tilfælde burde der ikke være nogen problemer - medmindre motoren pludselig skulle forurene mere af at blive lagt over i en Escort fremfor en Citroën.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2004, 21:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Indlæg: 211
Geografisk sted: Nordjylland
nej det skulle jo så ikke give problemer... men hvad yder en hdi??? er det ikke mere end 20 %

_________________
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2004, 22:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Nu vil jeg (af hensyn til mine børn :lol: ) ikke hænges op, men stort set ALTID er det BILENS (Escortens) 1.ste registreringsdato, som gælder i alle forhold. Fx. sikkerhesselekrav, bremseevnekrav, dækmontering, og altså også (anti)forureningskrav.
Hvis du kan finde en motor fra ´67 som overholder kravene for DIN Escort, så er der i princippet "frit lejde"....
Citat:
Husk på, at man IKKE kan sammenligne benzinforureningsmåling med dieselforureningsmåling

Normerne er vidt forskellige, men det er STADIG Escort´ens 1.ste registreringsdato, som bestemmer det hele.
Fx har jeg fornylig erhvervet mig en afgiftsfri limousine, som er indregistreret første gang i 1997.
Nu skal den omregistreres og afgiftsberigtiges som limousine til mig, og det skal heldigvis IKKE foregå efter kravene for 2004.
Så skulle den nemlig #udstyres# med ABS :shock: :shock: , samt at jeg skulle finde 7 sæt trepunkts-sikkerhedsselesæt til bagsæderne.....

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2004, 01:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Indlæg: 591
Geografisk sted: Slagelse
Synes det lyder lidt mærkeligt, hvis det var tilladt at ligge en HDI motor i en Escort. Sådan en motor skal vel stadig være typegodkendt til sådan en bil, uanset om det er en benzin eller diesel. Eller er jeg helt galt på den :?: :?: :?: :?: :?:

_________________
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team