Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 jun 2025, 19:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 feb 2004, 16:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Hvor lavt ladetryk kan en org turbo fra en Calibra Let stilles til ?
Ps. Den bliver eftermonteret så derfor stilles trykket på aktuatoren alene.

Hvis jeg bruger en ståltoppakning fra de nye Opel modeller vil varmen så ikke også blive afledt bedre til blokken ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2004, 08:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Hvad med dig Anders har du ikke en ide, du har da også noget turbo på din Kadett racer.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2004, 18:54 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 16:12
Indlæg: 343
Geografisk sted: Esbjerg
Hej lyhning Jeg har aldrig prøvet hvor lavt ladetryk den kan komme ned på. Jeg har heller ikke den orginale aktuator Den er vist fra en ford. Hvordan kan det være at du vil vide det??????


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2004, 20:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Anders skrev:
Hej lyhning Jeg har aldrig prøvet hvor lavt ladetryk den kan komme ned på. Jeg har heller ikke den orginale aktuator Den er vist fra en ford. Hvordan kan det være at du vil vide det??????

Forde jeg ikke lige har råd til at lave en Turbo bund for tiden, så derfor vil jeg bare køre med det laveste tryk på en motor med org comp.
Køre din vogn ellers som den skal det var ellers et fint forrør du fik fra ham Claus.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2004, 16:46 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 16:12
Indlæg: 343
Geografisk sted: Esbjerg
Den køre godt med den har ikke lige turbo på for tiden da jeg skal til syn :cry: Jeg købte ikke det rør af claus min jeg overvejer at lave et selv når den skal på om et par måneder.
Men tror du ikke kan justere ladetrykket til 0,3? Måske mindre
Hvad er det for en opel du er ved at bygge turbo på?????


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2004, 19:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Det er en Astra gsi 16v født med Ecotek men det bliver lavet om til den gamle 16v om ca 2 månder og så en mølle på,men jeg skal også lige til syn først.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2004, 20:44 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 16:12
Indlæg: 343
Geografisk sted: Esbjerg
Hvad skal du så have lavet ved motoren når du får penge. Jeg tænker på stempler osv.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2004, 21:33 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2003, 09:19
Indlæg: 79
Geografisk sted: fredericia
obs!! en fjeder har en over-død-punkt styrke, dvs når man når til det antal kg. en fjeder er lavet til så bliver den trykket sammen, så ved at stramme eller løsne stangen på aktuatoren hæver eller sænker man IKKE ladetrykket, du ændre blot aktions længden af fjederen- det jeg vil sige med dette er at man bliver nødt til at købe en aktuator der er sat til det tryk man gerne ville køre med! hvis man vil ha optimalt flow på wastegaten.

( en renault 5 turbo køre med 0,5 standard)

ps. du kan vælge at køre helt uden aktuator, det gjorde jeg, den kan godt lave lade tryk men det kommer først ved 5500 omdr ca.

Mvh Lars

_________________
jeg har en golf der køre når DEN vil!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2004, 08:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Anders skrev:
Hvad skal du så have lavet ved motoren når du får penge. Jeg tænker på stempler osv.

Tror jeg vælger org Let stempler med oliekøling under,det er nemmere hvis man brænder et så kan man få det alle steder,og scotten kørte også org Let stempler og kørte tryk på ca. 1,3 konstant og 1,7 i overbust og efter 40k km lignede motoren stadig en ny inden i.
Jeg skal heller ikke meget over de 200hk før jeg får en F28 for F20 gearkassen skulle ikke kunne holde til at køre med de hk i mange minutter af gangen før den skal køle af igen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2004, 15:10 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 16:12
Indlæg: 343
Geografisk sted: Esbjerg
Jeg har ikke haft problemer med min f20 gearkasse endnu. og den har fået noget gas.
Hvad vil det sige at køre med 1,7 i overbust???


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team