Rullefelt

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Hoffmann

Rullefelt

#1 Indlæg af Hoffmann »

hej.
Jeg ville høre om der er nogen her inde der ved hvordan et rulle felt, virke hvordan den måler hk og Nm. og hvordan de bremser den.
havde tænkt mig at prøve at lave et det kunne jo være sjovt og se om det gav lidt det man laver ved sin bil.
Håber nogen kan hjælpe
Mvh Lars
Hausner
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Sydsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Hausner »

HenrikGM ved vist hvordan sådan noget virker.

Han snakkede på et tidspunkt om at lave en gammel bremsestand om til et rullefelt.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#3 Indlæg af 2fat2fly »

Køb den nye Gtech måler den virker, den måler både moment og hk og laver nogle ok udskrifter hvor man kan lægge 4 målinger ind samtidig så man bedre kan se hvor forskellen ligger, normalt har jeg en afvigelser på under 1hk pr måling. den eneste man skal huske er at lægge 25-30 hk til(mere på en 4x4) for at se hk på motoren, for den måler effekten på hjulene + lidt vindmodstan som vel også er de rigtige hk.

Et lille eks efter jeg skiftede fra en bag sportspotte til org på en 2.0 16v astra

sports: 110hk ved 5357 omd og 163.1nm ved 3240 omd
Org : 108.8hk ved 5280 omd og 158.6nm ved 3045 omd
Senest rettet af 2fat2fly 07 jan 2004, 11:33, rettet i alt 3 gange.
Hausner
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Sydsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Hausner »

Ja, sådan en kan man jo også bruge, men det kræve jo bare at man ved helt præcis hvad bilen vejer...

Der kan man jo ikke bare tage det tal der står på reg attesten, for det der jo kun selv bilen uden fører, passager og evt. extraudstyr som jo gør bilen tungere.
Malibu..
Medlem
Indlæg: 158
Tilmeldt: 06 okt 2003, 01:16

#5 Indlæg af Malibu.. »

Men hvis i kommer forbi et sted med en bro vægt så får i vejet bilen M.fører for et par kolde fra kassen, har selv fået vejet mange gange..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

G-techen er faktisk ret præcist, hvis man ellers giver den de rigtige informationer.

Et felt viker (groft sagt) på den måde at man sætter en computer til at overvåge omdrejningstallet på rullerne, og skyder bilen af.

Rullerne har en bestemt enerti, og den hastighed hvormed man kan acc. rullerne(altså hvor hurtigt computeren registrerer at omdrejningstallet ændres) er et udtryk for det moment man kan lægge på baghjulene.

Ganger vi med omdrejningstallet har vi effekten.

Kort fortalt!
Hausner
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Sydsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Hausner »

Er der mon så også en der ved, hvor i landet man kan købe sådan en GTech-fætter?
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#8 Indlæg af 2fat2fly »

Hausner skrev:Er der mon så også en der ved, hvor i landet man kan købe sådan en GTech-fætter?


Jeg købte her. http://www.uniq-import.dk/

http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=008-011-00000002
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#9 Indlæg af brunochristensen »

lyhning skrev:
Hausner skrev:Er der mon så også en der ved, hvor i landet man kan købe sådan en GTech-fætter?


Jeg købte her. http://www.uniq-import.dk/

http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=008-011-00000002


hvordan ved den så hvormange omdr. bilen køre med? skal der følere på motoren og ligene?

MVH Bruno

PS. vil du sælge din?
Golf 4 GTI
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

#10 Indlæg af Danielsito »

Den kan måle motorens omdrejninger gennem cigaretstikket!
Den skal dog først "kalibreres". Men det gøres uhyre nemt! Så det er ikke noget problem.

Så det eneste du overhovedet skal gøre, er at indtaste nogle værdier (bilens data osv), montere g-tech'en i forruden og så smide stikket i. :D
...Daniel Slater :mrgreen:
Besvar