Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 06:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 jan 2004, 17:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
V8 på både karburator og sprøjt.

Videoclippet viser motoren køre med grundmappet. Der er med andre ord endnu ikke justeret på den.

http://www.mez.co.uk/firstrun.mpg

Manden kører med karburatoren på som "livrem og seler" og kan skifte mellem sprøjt og karb ved blot at lukke for bensinen til karb. og indsætte sikringen til MS.

Den lyder nu ret godt sådan en 8er, men er der altid 4 spjæld på sådan een og åbner de altid i to "trin"??


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2004, 21:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det jeg nuskriver kan jeg ikke dukomentere, :D da det er noget jeg har samlet op i løbet af årende ved læsning af div. bilblade, firtrinsvis amerikanske.

De amerikanske biler fra 60.erne har hovedsageligt tre kaburator typer.

En to portet ala den type som de gamle ford v6. ere kører med.

En fire portet med vacumstyrede sekundærspjæld ala. gamle BMW ell. Mercedes.

En fire portet hvor alle spæld kører synkront.

Og det helt vilde 3 to portede kaburatore, hvor den midterste styrede tomgang/ dellast og de to yderste var vacumstyrede således at de blev aktiveret ved høj belastning.

MVH

Morten

Mener nu forøvrigt at han er noget af en kylling, køre rundt med 2 benzinsystemer. :roll:

Nedtælling ca 13 t. til start af motor med Megasquirt.

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2004, 00:16 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
http://www.mez.co.uk/ms1.html

Læs siden færdig og følg linket i bunden, der kommer noget om hvordan man ombygger en karb til spjældhus.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2004, 10:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Her er en 4 portet rochester karburator med tps som sidder på flere 82-88 chevy 305 med smog udstyr
http://duzy.8m.com/qjet.html
Den er der nogle der har anbefalet til megasquirt om tps en funker som den skal har jeg dog ikke kunnet finde informationer om men jeg vil gerne købe en hvis nogen har en liggende.
Hvis man fjerner diverse choke spjæld og venturier så kan den levere luft til mange hk da primær portene er ca 1 3/8" og sekundær 2.25". Flere Holley og carter karburatorer åbner alle 4 på en gang men det giver ikke lige så god bund mere til ræs. Teoretisk set skulle man kunne lave et sixpack med 3 tbi karburatorer fra en astro v6 alternativt multi point med 2 karburatorer og en tbi til tps og tomgangsstyring


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team