Powerforum
http://powerforum.dk/

Mercedes E290 Turbodiesel W210
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=6532
Side 1 af 1

Forfatter:  xxblade [ 29 dec 2003, 15:44 ]
Titel:  Mercedes E290 Turbodiesel W210

Godt nytår til alle på POWERPAGE !!

Min kone har det med at få de mærkeligste, og tit dyre ideer :evil:
Men for en gangs skyld har hun fået en ordentlig, men stadig dyr idé !!

Vi skal ha en Mercedes Stationcar !!! Omegaen er pludselig blevet en lille usel bil i forhold til sådan en E-klasse og det er der sgu desværre nok noget om.
Jeg er nu gået igang med at kigge rundt på nettet efter sådan en fyr og de er jo alle sammen gamle taxa'er med 2-3-400.000km på bagen.
Det skal enten være en E290 eller en E300 turbodiesel, så vidt jeg ved er 290'er motoren identisk med en Sprinter motor og de kan holde til en del smæk ved jeg af erfaring fra vores firma bil :D

Men hvad skal man passe på og hvad skal man gå efter på sådan en bil ??
Det eneste jeg har hørt om er rust i døre og forreste vanger ?? er der noget om det ??

Ved godt at der nok ikke er mange Mercedes ejere herinde, men måske er der nogle der ved noget eller arbejder hos Mercedes ??
Al info vil være velkommen !!


XXBLADE

Forfatter:  Low_ [ 29 dec 2003, 17:55 ]
Titel:  Re: Mercedes E290 Turbodiesel W210

xxblade skrev:
Godt nytår til alle på POWERPAGE !!

Min kone har det med at få de mærkeligste, og tit dyre ideer :evil:
Men for en gangs skyld har hun fået en ordentlig, men stadig dyr idé !!

Vi skal ha en Mercedes Stationcar !!! Omegaen er pludselig blevet en lille usel bil i forhold til sådan en E-klasse og det er der sgu desværre nok noget om.
Jeg er nu gået igang med at kigge rundt på nettet efter sådan en fyr og de er jo alle sammen gamle taxa'er med 2-3-400.000km på bagen.
Det skal enten være en E290 eller en E300 turbodiesel, så vidt jeg ved er 290'er motoren identisk med en Sprinter motor og de kan holde til en del smæk ved jeg af erfaring fra vores firma bil :D

Men hvad skal man passe på og hvad skal man gå efter på sådan en bil ??
Det eneste jeg har hørt om er rust i døre og forreste vanger ?? er der noget om det ??

Ved godt at der nok ikke er mange Mercedes ejere herinde, men måske er der nogle der ved noget eller arbejder hos Mercedes ??
Al info vil være velkommen !!


XXBLADE


De første E290TD´ere er en E300, 6 benet, hvor de har "hugget" det sidste ben af. Jeg har hørt at de ikke kan holde i motoren. Jeg har ikke hørt ros om en 290, tværtimod. Bare det jeg ved :wink:

Forfatter:  Gæst [ 07 jan 2004, 20:08 ]
Titel: 

For det første er 290 IKKE en 300 hvor man har skåret en cylinder fra, det er en sprinter motor med en anden top.
For det andet.... Hvis i vil købe en 210ér (model betegnelse for E-klassen) SKAL i sørge for at få fat i en med en helt udfyldt service bog eller andet bevis for at service er blevet overholdt på aut. værksted, da i på den måde kan få dækket alt hvad der måtte komme af rust (30 års rust garanti fra model år 2000) og med en 210ér får i brug for det, så har jeg ikke sagt for meget.
Gammel taxa siger du.... Tjaa hvorfor ikke.... Hvis den lige er frikørt (250.000 km) og vognmanden ikke har fået gjort noget ved den de sidste 40.000 skal der laves bremser og alt gummi i undervognen skal skiftes og gearkassen er nok opslidt hvis ikke den er skiftet ved ca.210.000, forkæden skal skiftes ved 300.000, blæsermotoren står af ved ca. 320.000 hvis den har klima, ellers 340.000... osv osv. Skriv hvad du vide.
Det bedste du kan gøre er at køre forbi et aut.værksted og lade dem gå den igennem inden du beslutter dig

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/