oktantal XR4i
Redaktør: Moderatorer
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
oktantal XR4i
Jeg overvejer at købe en Sierra XR4i fra 84. Men hva kører den på af benzin?? Har kigget på Miljøstyrelsens web, men der er den ikke nævnt. Scorpio og Granada fra 88 med lignende størrelse motor er med, men er det samme maskine??
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Re: oktantal XR4i
s@g skrev:Jeg overvejer at købe en Sierra XR4i fra 84. Men hva kører den på af benzin?? Har kigget på Miljøstyrelsens web, men der er den ikke nævnt. Scorpio og Granada fra 88 med lignende størrelse motor er med, men er det samme maskine??
Har læst mig til at den skulle køre på Oktan 96.
Held og lykke med at finde det
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Det er nok mere vigtigt at finde ud af, om den kan køre blyfri eller ej.....
Om han kører 96 eller 95 er NÆSTEN ligegyldigt, og hvis der skal tunes på modellen, lærer han forhåbentlig hurtigt det der med oktan...
Du skal se efter på topstykkernes udstødningsside, der skal være et tydeligt "D" eller et "E".
Hvis der er det, så KAN du køre blyfri.
Hvis du ikke kan finde bogstaverne, så gør du klogest i at tanke ved den RØDE stander.
Om han kører 96 eller 95 er NÆSTEN ligegyldigt, og hvis der skal tunes på modellen, lærer han forhåbentlig hurtigt det der med oktan...
Du skal se efter på topstykkernes udstødningsside, der skal være et tydeligt "D" eller et "E".
Hvis der er det, så KAN du køre blyfri.
Hvis du ikke kan finde bogstaverne, så gør du klogest i at tanke ved den RØDE stander.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
jeg kører også blyfri hehe....... efter den lille bearbejdning.....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
tjaaa, 115 Hk i karburatormodellen, og 120 i injektion, det er jo ikke den store forskel.
Hvad det lige har at gøre med oktantal på en xr4i ved jeg ikke
, men nu da emnet er rejst, kunne det jo være sjovt at høre gutternes mening for og imod karburator/sprøjt på fx lige netop denne maskine. 
Hvad det lige har at gøre med oktantal på en xr4i ved jeg ikke
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Som jeg skrev i starten af dette indlæg ville jeg vide oktantal på en XR4i da der var interesse for en sådan nu jeg skulle skifte bil. Dar var jo rart at vide hvis den kører på 98. Det er jo ikk mange steder man kan købe det mere.
Ang. Transitfar. Jeg har ikke kørt så længe i karb.model endnu til at vide om den er mere tørstig end inj. Men der sker da lige så meget når man trykker på pedalen. Og så har den altså "kun" 110 HK ( uden kat.
)iht. Haynes men et lidt større moment.
Ang. Transitfar. Jeg har ikke kørt så længe i karb.model endnu til at vide om den er mere tørstig end inj. Men der sker da lige så meget når man trykker på pedalen. Og så har den altså "kun" 110 HK ( uden kat.
-
møffe