jens skrev:
Hvilke europæiske sensorer er det der passer til det program der er til megasquirt uden at man skal lave ændringer
Std version fra "overthere" bruger GM sensorer, bla fra astrovan o lign. I US får du dem kastet i nakken for 8$, men herhjemme koster de spidsen af en lille jetjager(ok, en meget lille een!)
Det er ikke voldsomt svært at ændre det.
Har du V.2 print og v.2,986 eller højere firmware?
Jeg vil anbefale dig at lave nye termfaktor filer til de sensorer du bruger. De konkrete GM numre er så vidt jeg har kunnet finde ud af bestillingsvare i DK. Mål modstanden ved -10 grader 20 grader og 80 grader på både luft og vandtempføler, og kør disse værdier gennem easytherm og opdater din CPU. Derefter kopierer du disse nye thermfaktorfiler (3 styk) over i Megatune215 biblioteket(du skal erstatte dem der ligger der allerede).
Så åbner du Megatune cfg filen og ændrer tempskalaen fra farenheit til celcuis, og tilpasser visningen på laptoppens on-screen instrumentering til dit brug(max rpm, redline v. xxxx omdr osv.)
Du kan redigere i den fil med notepad.
Det er ikke voldsomt svært, og skulle du få splittet din CPUs software ved en fejl40 så kan jeg hjælpe dig der også.
Hvilkenb bil monterer du det på??