Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 nov 2003, 19:26 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Jeg skiftede toppakning og topstykke for 2500km siden, det viser sig desværre at toppen er utæt, ved højre side mod kabinenen helt yderst..

Nu har jeg spændt 40,60nm og 2*90 grader, og men ikke helt nok hvor utætheden er, selvom jeg syns jeg slap godt fra det...

Tør man spænde denne efter, og hvor langt bør man gøre det, eller skal jeg have toppen af igen, og starte forfra???

Det sværeste ved at spænde toppen er Graderne, har set man kan montere en rund plade med grade antal på, hvor fåes denne, eller skal det kunne gøres i fri hånd -+??

Hilsen Martin R


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2003, 19:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:37
Indlæg: 168
Utætheden er sandsynligvis p.gr. af en skævhed i top eller blok.
På konen's kadett har jeg "efterspændt" strækboltene da den var
utæt, og det hjalp.
Jeg vil dog ikke gøre det på min Calibra da det sikkert ikke
er en længerevarende løsning.
Har du fået rettet toppen da den var afmonteret ?
Eller i det mindste tjekket at top og blok var plane ?
Gradskive:
Jeg bruger en rund skive kraftigt pap som jeg inddeler i grader.
Hullet i papskiven er til en ½" firkant som passer på topnøglesættet.
Mvh
Claus A


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2003, 20:21 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hej

Nu ved jeg ikke hvor plan min blok var, men men et par pinbolte til udstødnings manifolden var knækket og jeg kunne ikke hive dem ud, og toppen blev hevet af, men kunne ikke reddes..

Jeg fik et andet topstykke med min gamle knast og løftere flyttet over og denne blev afrettet efterfølgende..

Ligeledes nye stærkbolte, toppakning cføli...

Jeg prøvede med møg og besvær (første gang jeg prøver dette) at spænde så nøjagtig som muligt, men det gik jo ikk for godt..

Hilsen Martin R


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2003, 22:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:37
Indlæg: 168
Det burde være nok at rette toppen, men der er jo tydeligvis
noget galt. Du må ha' toppen af igen og se efter.
Er du opmærksom på at boltene skal spændes i en bestemt
rækkefølge ?
Lidt unøjagtighed i spændingen af toppen plejer ikke at betyde at
den bliver utæt.
Mvh
Claus A


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2003, 22:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hej

Ja har spændt indefra og udad, og i rækkefølge både i aftagningen og påmontering, men tror det er de dele jeg har brugt, da det er uoriginale dele der er brugt, men moteren er helt standard osse, så tuning har heller ikke forværret det...

Men træls er det alligevel, det er jo heller ikke det letteste at give sig i kast med...

Summa summarum, jeg har lavet en fejl og kan jo nok kun løses ved skift af pakningen og nye strækbolte, og så spænde en lille tand over denne gang, for de andre 9 bolte er lortet jo helt tæt....

ØV da... sidste gang stod bilen stille i 14 dage, og jeg bruger bilen til hverdag, men nu har jeg da lært dette, og håber ikke denne fejl sker igen..

Tak for hjælpen...!

Hilsen Martin R


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team