Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:24

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel: turbo/vand
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Er der nogen her inde der kan sige mig hvor vandet skal tages fra og gå hen til på en vandkølet turbo :cry: ........... Min er blevet monteret (før jeg fik den) som en overløbs slange til expansions beholderen: top af motor over og op igennem turboen og op i beholderen..... andre jeg har set det på (RST. SAAB 900 TURBO 16V) der går den fra toppen af motoren ned igennem turboen og til enten midt af køleren eller bunden af køleren.... kan det være denne evt. forkerte mont. af vandet der gør at jeg kan sende min mølle direkte til renovering efter at den kun har kørt 1200km siden sidste reno..... :cry: :cry: :cry: :cry: snøft..

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg
På Calibra turbo går den fra toppen af køleren ned til turboen og op i toppen af vand dunken

mvh Anders

Titel:
Mester Medlem

lyder som om det er monteret rigtigt! det er altid en god ide at få evt. luftbobler ud af kølesystemet hurtigst mulig. tror derfor ikke der er nogen sammenhæng mellem montering af vandslanger og turbohavariet! mange kører uden (mig selv også) vandkøling på lejehuset selv om der er mulighed for det uden problemer. fejlen ligger nok et andet sted. mvh.søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
fejlen ligger nok et andet sted

takker for svarende.....
nogen ideer til hvor...... den har ikke været løbet tør for olie der sidder et olie filter lige for turboen... og det skal siges når motoren kører og bliver driftvarm så er manifjolserne rødglødende også turbinehuset..... det er opbygget som et konstant tryks system......

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem

selvfølgelig vil et turbosystem der kører på rent tryk (ikke pulser) altid være varmere. men det du beskriver lyder godt nok HOT! kontroler tænding+ brændstof mm. hvad blev der af folkene der vidste hvad de hade med at gøre (dem der samlede bilen for dig)?? føler med dig! men det er svært at fejlfinde på 200km afstand! MVH. Søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Hvordan monterer man egentlig en (1) turbo på en v6???
Det ville jeg gerne se et billede af. :shock:

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
hvad blev der af folkene der vidste hvad de hade med at gøre (dem der samlede bilen for dig)

mistede lidt tiltroen til dem da de havde sat en forkert starter på... for lille blæser... og vendt koblingsnavet forkert... og lavet lort i ledningsnettet... do i need 2 say more.... :cry:

og nu er den begyndt at rykke voldsomt i motoren (mellem 2 og 3000omdr.) som om gas. pot.meteret falder ud men har målt på den og der er ingen "huller" tror ikke at den for den rigtige mængde benz.... (som en kammi har foreslået mig)mangler bare en bærbar der kan køre dos og har com port så kan jeg se meget mere lige nu står man lidt og skruer i blinde..... og så skyder den i indsugningen lige så snart man ikke bare følger den op i fart med speederen hvis du forstår......

skal nok tage nogle pics imorgen formiddag og lægge her ind :wink:

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
I morgen??? Hvordan skal jeg så sove i nat??? :lol:
"Skyder i indsugningen" = fejltænding, men på sådan en model som din behøver det jo ikke at være tændingsanlæggets skyld.
Kommer geværilden først, når manifolds er glødende, kan det jo være varmen herfra, som antænder brændstoffet for tidligt.
Hvis der også er skyderi ved "kold" motor, er det nok tændingen, du skal kigge nærmere på...

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem

køb en billig slæbbar (måske 500kr det gav jeg for min) det er som regel batteriet der går dødt. så bruger du bare cigartænder stikket i stedet. (hele tiden) vær sikker på at din lampdasonde er ok. PS: kiggede under TUNING /BOV laver TUPPERWARE egentlig DILDOER? mvh. Søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

den gør det både kold og varm og der er ikke rørt ved tændingen.... og den kører med Elektromotive tech II derfor skal jeg finde en "slæbbar"

det andet der tror jeg du må kigge i ELLOS kataloget efter hvis du skal bruge sådan en hehe er det til at måle suget i manifoldet hehe.....

www.RavenZ.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time