Anonymous skrev:
Ved dragracing løb kører de faktisk lidt hurtigere på en kold dag end en varm dag. En motor bruger lidt mere når det er koldt. Det har vist noget at gøre med syreindholdet i luften. Nogle er endda så fanatiske at de dysser karburatoren om hvis det lige har regnet for at prøve at vinde et par 1/100 dele.
Forudsat at "gæst" er den samme person som "gæst" (Bliv dog medlem!

) så har dette jo intet med fugt at gøre.
Selvf. giver en motor mere effekt(forudsat justeringen understøtter dette !) når det er koldt. Kold luft har en højere massefylde og du får derfor en højere luftmasse ind i motoren, og kan derfor brænde mere brændstof af.
Syreindholdet i luften er fordi du har glemt at oversætte fra andet sprog. "syreindholdet" er O2 indholdet. Der er IKKE tale om syre efter alm danske begreber.
Du forklarer stadigt ikke hvordan luftens fugtindhold kan hæve effekten.....
Fugt vil nemligt stjæle effekt, medmindre du bygger en dampmaskine.....!