Da jeg var ude og køre igår og måske accelerede lidt hårdt i en overhaling (omkring 5000 omd i 2. gear), skete der noget besynderligt. Jeg skiftede til tjedje, og ca. 5.sek senere slukkede motoren med fart på bilen..

Da jeg igen prøvede at starte bilen startede den gik til de 1000 omd. som den plejer i tomgang men få sekunder efter gik omdrejningstælleren ned på 500 og motoren var ved at slukke.. (Det skal lige siges at motoren kan yde op til 6000 inden den går ind i det røde område og max er 8000.)
Jeg lod bilen stå i et kvarter i forhåbning om at jeg bare havde "druknet" motoren i benzin. Da jeg igen forsøgte at tænde den skete det samme, omdrejningsmåleren gik til 1000 hvorefter den blev ustabil og stod og hakkede omkring 500 omd, imens lysene i kabinen skiftede med at tænde og slukke da den var lige ved ikke at kunne holde motoren igang. Samtidig kunne jeg ikke rigtig give den gas da bilen hoppede underligt tilsvarende omdrejningstælleren og ikke kunne køre.
Det lykkedes dog tilsidst at få omdrejningstælleren op på de 1000 omd (stabilt) og kunne køre i den, til trods for at motoren blev varm og lugtede. Dette lykkedes først da jeg rigtig gav bilen gas (selvfølgelig mens koblingen var nede) kom op på de 5500 omd. Det lader til at den derefter blev "stabil" og kunne køre.
Er der nogen der ved hvad der var/er i vejen og om den er ok nu..
