Powerforum
http://powerforum.dk/

søges et turbo-kompetent værksted ?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=5807
Side 1 af 2

Forfatter:  bo [ 27 okt 2003, 23:50 ]
Titel:  søges et turbo-kompetent værksted ?

helst i den sydlige udkant af kbh.

Forfatter:  Gaba [ 27 okt 2003, 23:53 ]
Titel: 

Det ville være godt, hvis du skrev hvilken bil det skal være til :?

Forfatter:  bo [ 28 okt 2003, 02:12 ]
Titel: 

well det er faktisk lige meget da det er en mc... som jeg vil høre om de ikk vil glo lidt på. principperne er jo de samme og og det er ikk noget specielt mc motor problem jeg har.
jeg regner med det er et problem med en dyse, da den går rimlig skidt og har svært ved at holde tomgangen. jeg har skiftet et stempel efter der kom et pænt hul i det :-( men syntomerne er der endnu. og kompressionen er som den skal være. jeg ved hvilken cyl. det er! den hvor stemplet var hullet... :-)

Forfatter:  2fat2fly [ 28 okt 2003, 09:30 ]
Titel: 

Hej Bo.
Jeg har også gået og rodet lidt med tanken om turbo på min Suki 750 men der er jo ikke hver dag men falder over en så lille turbo at den kan bruges til det.
Min er med karburator ved ikke om det kan komme til at virke godt og hvad med Comp hvordan har du sænket den?

Du skriver din er med dyse, altså født med sprøjt Har du prøvet at tjekke at den forstøver som de andre, vi brande også et stempel på en bil motor fordi dysen ikke gav den rigtige mægte mere, Fik så at hvide at de kan begynder at klistre til når indsugnings temperaturen kommer op omkring 50 graner,så vi rensede dem med en dåse bremserens, de begynde at forstøve meget bedre og klikke meget højere.

Forfatter:  Gæst [ 28 okt 2003, 17:37 ]
Titel: 

hvilken mod./årg. er din?
Det er en gsxr750'99 og som sagt født med sprøjt. jeg har ikke testet eller renset dysen, da jeg ikk rigtigt ved noget om dyser! :-( jeg har haft pillet den af og gloet dumt på dem et par min. og så sat den på igen, da jeg ikke kunne se nogen forskel på den og de andre :-l
er der + og - på sådan en dyse? eller kan jeg bare koble den til bateriet og høre om den klikker som de andre? hvordan rensede du dysen?

kompressionen er sænket med en 2mm tyk kobber pakning under cyl.blokken. ( og en alm.pakning på hver side. ).

jeg har ikke selv lavet arbejdet med at montere møllen. jeg blev kunde hos www.mc-xpress.com. De laver også kit's til karburator mod.

Det virker ganske fint med karburatorer, man kan dog justere bedre og få få heste mere med sprøjt.

turbo'en behøves dog ikk at være så lille igen, jeg har set væsentlig mindre møller end min. den jeg har er en "swithcer" ( eller sådan noget, den er fra sweiz... det der land, ihvertfald )
jeg har set at der både benyttes gt15 og 28 til gixxer 1000, min er med intern wastegate og kan lade op til ca. 0,9-1bar. men jeg har den pt til 0,6bar, da 0,8-1 bar kan være farligt for toppakningen.

en af de ansatte deroppe ( mc-x ) har en gixxer750 '96 og 200hk på hjulet og 0,8bar ( karburator ). men de ville ikke anbefale mere end 0,6 bar. Det kræver dog lidt længere tid på dynofeltet med karbu'er

se evt. www.suzukihayabusa.org www.totalkaosperformance.com
for forum for turbo mc'er.

Forfatter:  2fat2fly [ 28 okt 2003, 18:12 ]
Titel: 

Min er en Gsx 750F fra 94, det var en R model jeg ville have haft men det syntes min forsikring ikke :-( så jeg vender lige et år eller to, men den køre da ok så længe det ikke drejer for meget for når jeg presser den kan jeg mærke at stellet er for blødt.
jeg kunne jo også bare sætte en gammel luftkølet 1100 R motor over på, den skulle passe lige over på men jeg vil hellere lave lidt specielt man ikke ser hverdag. derfor vækkede dit projekt min interesse.

Køb en dåse med bremserens tilpas studsen så den slutter tæt til din dyse der plejer at stå + og - med småt på dysen, 12v er nok lige i overkanten ellers må du ikke aktivere den ret længe 1sek eks,efter nogle gange kan du nok begynde at høre at dysen klikker højere så er den ved at være ren, husk at rens dem alle.

Forfatter:  mh [ 28 okt 2003, 22:55 ]
Titel: 

hvis du er en rigtig negl og kan høre hvilken cylinder det er på så kan du prøve at flytte dyssen og se om problemmet følger med :wink: ...........

Forfatter:  Transitfar [ 28 okt 2003, 23:22 ]
Titel: 

I "gamle dage" kunne man (med en egnet tang) tage tændrørsledningerne af en af gangen, og så med sine ører høre, hvilken cylinder som havde et problem (nemlig den. hvor motorgangen ikke ændrede sig så meget som ved afmontering af tændledningen på nogen af de andre tre....)
Det er så ved den ene cylinder, man nærmere skal undersøge dyse/tændrør/ventiler/stempelringe/kompression osv....

Forfatter:  Transitfar [ 28 okt 2003, 23:27 ]
Titel: 

Alternativt kan man også pille stikket af indsprøjtningsdysen til de forskellige cylindre (når det er et system med dyse til hver...) og så stadigvæk bruge sine ører......

Forfatter:  Transitfar [ 28 okt 2003, 23:34 ]
Titel: 

Hvis du på nogen måde er i tvivl, MÅ DU ENDELIG IKKE KØRE MERE!!! - Prisen for stempeludskiftning kender du jo... :cry:
SKIFT DEN DYSE!!!, sæt nye tændrør i, kør 1 times motorvejskørsel, skru rørene ud og tjek dem i forhold til billederne her på powerpage!!

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/