Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 02:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 okt 2003, 23:50 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 aug 2003, 10:35
Indlæg: 63
helst i den sydlige udkant af kbh.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2003, 23:53 
Det ville være godt, hvis du skrev hvilken bil det skal være til :?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2003, 02:12 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 aug 2003, 10:35
Indlæg: 63
well det er faktisk lige meget da det er en mc... som jeg vil høre om de ikk vil glo lidt på. principperne er jo de samme og og det er ikk noget specielt mc motor problem jeg har.
jeg regner med det er et problem med en dyse, da den går rimlig skidt og har svært ved at holde tomgangen. jeg har skiftet et stempel efter der kom et pænt hul i det :-( men syntomerne er der endnu. og kompressionen er som den skal være. jeg ved hvilken cyl. det er! den hvor stemplet var hullet... :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2003, 09:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Hej Bo.
Jeg har også gået og rodet lidt med tanken om turbo på min Suki 750 men der er jo ikke hver dag men falder over en så lille turbo at den kan bruges til det.
Min er med karburator ved ikke om det kan komme til at virke godt og hvad med Comp hvordan har du sænket den?

Du skriver din er med dyse, altså født med sprøjt Har du prøvet at tjekke at den forstøver som de andre, vi brande også et stempel på en bil motor fordi dysen ikke gav den rigtige mægte mere, Fik så at hvide at de kan begynder at klistre til når indsugnings temperaturen kommer op omkring 50 graner,så vi rensede dem med en dåse bremserens, de begynde at forstøve meget bedre og klikke meget højere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2003, 17:37 
hvilken mod./årg. er din?
Det er en gsxr750'99 og som sagt født med sprøjt. jeg har ikke testet eller renset dysen, da jeg ikk rigtigt ved noget om dyser! :-( jeg har haft pillet den af og gloet dumt på dem et par min. og så sat den på igen, da jeg ikke kunne se nogen forskel på den og de andre :-l
er der + og - på sådan en dyse? eller kan jeg bare koble den til bateriet og høre om den klikker som de andre? hvordan rensede du dysen?

kompressionen er sænket med en 2mm tyk kobber pakning under cyl.blokken. ( og en alm.pakning på hver side. ).

jeg har ikke selv lavet arbejdet med at montere møllen. jeg blev kunde hos www.mc-xpress.com. De laver også kit's til karburator mod.

Det virker ganske fint med karburatorer, man kan dog justere bedre og få få heste mere med sprøjt.

turbo'en behøves dog ikk at være så lille igen, jeg har set væsentlig mindre møller end min. den jeg har er en "swithcer" ( eller sådan noget, den er fra sweiz... det der land, ihvertfald )
jeg har set at der både benyttes gt15 og 28 til gixxer 1000, min er med intern wastegate og kan lade op til ca. 0,9-1bar. men jeg har den pt til 0,6bar, da 0,8-1 bar kan være farligt for toppakningen.

en af de ansatte deroppe ( mc-x ) har en gixxer750 '96 og 200hk på hjulet og 0,8bar ( karburator ). men de ville ikke anbefale mere end 0,6 bar. Det kræver dog lidt længere tid på dynofeltet med karbu'er

se evt. www.suzukihayabusa.org www.totalkaosperformance.com
for forum for turbo mc'er.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2003, 18:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Min er en Gsx 750F fra 94, det var en R model jeg ville have haft men det syntes min forsikring ikke :-( så jeg vender lige et år eller to, men den køre da ok så længe det ikke drejer for meget for når jeg presser den kan jeg mærke at stellet er for blødt.
jeg kunne jo også bare sætte en gammel luftkølet 1100 R motor over på, den skulle passe lige over på men jeg vil hellere lave lidt specielt man ikke ser hverdag. derfor vækkede dit projekt min interesse.

Køb en dåse med bremserens tilpas studsen så den slutter tæt til din dyse der plejer at stå + og - med småt på dysen, 12v er nok lige i overkanten ellers må du ikke aktivere den ret længe 1sek eks,efter nogle gange kan du nok begynde at høre at dysen klikker højere så er den ved at være ren, husk at rens dem alle.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2003, 22:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvis du er en rigtig negl og kan høre hvilken cylinder det er på så kan du prøve at flytte dyssen og se om problemmet følger med :wink: ...........

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2003, 23:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
I "gamle dage" kunne man (med en egnet tang) tage tændrørsledningerne af en af gangen, og så med sine ører høre, hvilken cylinder som havde et problem (nemlig den. hvor motorgangen ikke ændrede sig så meget som ved afmontering af tændledningen på nogen af de andre tre....)
Det er så ved den ene cylinder, man nærmere skal undersøge dyse/tændrør/ventiler/stempelringe/kompression osv....

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2003, 23:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Alternativt kan man også pille stikket af indsprøjtningsdysen til de forskellige cylindre (når det er et system med dyse til hver...) og så stadigvæk bruge sine ører......

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2003, 23:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Hvis du på nogen måde er i tvivl, MÅ DU ENDELIG IKKE KØRE MERE!!! - Prisen for stempeludskiftning kender du jo... :cry:
SKIFT DEN DYSE!!!, sæt nye tændrør i, kør 1 times motorvejskørsel, skru rørene ud og tjek dem i forhold til billederne her på powerpage!!

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team