Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jun 2002, 11:59 
Jeg er blevet den lykkelige ejer af en '91 Opel Kadett Gsi 16v 175000km uden afgift. Jeg har så fået lavet en foreløbig værdiansættelse af køretøj og jeg var godt nok så dum at opgive læderkabine men at de vil have 33.500 kr forskrækker mig alligevel en del. Jeg har ladet mig fortælle at ekstraudstyr er afskrevet efter 8 år men det at den har fuld læderkabine gør den vel mere værd og derfor også højere afgift? Men er det den rigtige afgiftsstørrelse? Nogen der har lignende erfaringer?
Desuden skal den jo også lige synes og den er sænket meget. Hvordan er det lige at de ser på det i synshallen?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 12 jun 2002, 12:24 
Der skal være minimum 50 cm op til underkanten af forlygterne, og 25 cm op til underkanten af tågeforlygterne.
Fjedrene må ikke sidde løse, når bilen hæves op.
Dækkene må ikke skrabe på karosseriet under fuldt ratudslag og ved at trykke i dæmprene.

Sådan ser de på sænkning.....

Desuden er det en fordel hvis du har TÜV papirer på sænkningssættet, hvis det sænker mere end 40mm.


Top
  
 
Indlæg: 12 jun 2002, 14:58 
Jeg har en gammel monza til at stå den er fra 83 og den vil de have ca 30,000 i afgift. Det er helt vildt med de danske afgifter for det meste kan man købe en tilsvarende bil som har kørt i danmark fra ny til de samme penge :-(

mvh Allan.H.


Top
  
 
Indlæg: 12 jun 2002, 15:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 154
Geografisk sted: ålborg
Det lyder meget rigtigt med 35000 kr, som første gangs beløb.
Men du skal jo huske at det er jo kun et skøn, den bliver først rigtigt vuderet nå du køre ind med den til Told & Skat.

_________________
bmw E30 325i bi turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2002, 18:07 
Jeg har en escort RS Turbo uden afgift fra 88. Den vil de have 32000 kr. i afgift for. så afgiften skal nok passe på din kadett.


Top
  
 
Indlæg: 12 jun 2002, 18:57 
Hej

Løsningen er at finde en bil fra før 67 (35 åt gammel), så bliver afgiften latterlig billig...nærmest symbolsk.

Ellers find biler som virkelig er billige fordi de har ry for at ruste eller have andre fejl...Opel Astra/Corsa A, div. Alfa, Citroen ZX. Importerer man så fra et land hvor de ikke salter vejene og har gunstige vejrforhold (og så sørger for at bilen er i hamrende god stand), så kan man vel nok blive billigt kørende.

Morten T Nielsen


Top
  
 
Indlæg: 12 jun 2002, 18:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 245
32000 i afgift på en RS Turbo jeg har kun givet 20000 i afgift for min.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2002, 20:48 
Det er fuldstændig lotto hvor meget du kan få tilbage af den midlertidige afgift. Med læder osv. skal du ikke forvente at få noget tilbage med mindre du på forskellig vis kan påvise at...
1) Bilen er i væsentlig ringere stand end biler af denne årgang og model typisk er.
2) Handelspriserne er væsentligt lavere end told&skat mener. (husk - forhandlerpriser!)

Hvis du vælger at tage kampen op så vær forberedt på ca. 6 måneder og en masse brevskriveri. Så er du advaret :-)

/Bindegal


Top
  
 
Indlæg: 14 jun 2002, 13:44 
Tak for de mange gode svar:-)

Morten


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team