Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Rs Turbo
Indlæg: 09 okt 2003, 17:38 
Hej jeg er lige blevet ejer af en Ford Escort Rs Turbo, men den har et problem. den sætter ud ved ladetryk det er som om den lige drukner kort, og så sætter den ud et kort øjeblik og kommer så igen med et kæmpe brag .. Ved ikk om det kan være noget med tændingen eller benzin systemet, men ville lige om der var nogle bud på hvad det ku være ell. evt. selv har haft problemet.. Det skal nok også siges at ladetrykket er skruet op til 0,7 bar og den skulle give i nærheden af 160 hk..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2003, 22:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
den gir for meget benzin det er det der gir dit brag... hvis den er med luftmængdemåler kan det være du lige skal se den efter. den har det nok lidt skidt hiv stikket af og sæt det på så stikket lige blir bevæget. ellers kan der være problemer med lambdasonden, men de plejer ikke at gå i stykker. skriv endelig når du finder fejlen. :?

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2003, 11:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Ja hvis den ikke er Chippet er det din begrænser der slår til.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 14:32 
Yugo Turbo skrev:
den gir for meget benzin det er det der gir dit brag... hvis den er med luftmængdemåler kan det være du lige skal se den efter. den har det nok lidt skidt hiv stikket af og sæt det på så stikket lige blir bevæget. ellers kan der være problemer med lambdasonden, men de plejer ikke at gå i stykker. skriv endelig når du finder fejlen. :?


Jeg skiftede gearkasse her i weekenden hvor jeg havde luftmængde måleren helt af og efter det er blevet samlet har der ikke været noget så det har nok været stikkene i luftmængde måleren der har haft dårlig forbindelse.. Det sidste problem er nu at den ikk vil gå i tomgang, og tomgangs skruen er nu skruet helt ud. og det mærkelige er at når man tager olie påfyldnings proppen af går den helt ud, men den bruger ikke olie så det er vel ikk fordi den er slidt op.???


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 14:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
den kan jeg ikke lige gi et godt råd til sådan på siddende røv... desværre. vil den ikke gå i tomgang kold eller både kold og varm? der er på min motor en lille anordning med at motorer kan suge luft udenom spjældet mens den er kold, måske du har det samme og 12v til den er røget i svinget?

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 14:44 
Yugo Turbo skrev:
den kan jeg ikke lige gi et godt råd til sådan på siddende røv... desværre. vil den ikke gå i tomgang kold eller både kold og varm? der er på min motor en lille anordning med at motorer kan suge luft udenom spjældet mens den er kold, måske du har det samme og 12v til den er røget i svinget?


Det er værst når den er kold og der sidder vist godt nok en kold/varm regulator, måske man sku prøve og måle den igennem.??


Top
  
 
 Titel: RS Turbo
Indlæg: 14 okt 2003, 19:18 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Jeg har erfaring med at det er meget normalt for en RS Turbo motor, at gå ud, når oliedækslet eller oliepinden fjernes.
Men man kan normalt sagtens holde den i live ved at give lidt gas.

Jeg ved ikke, om det er tilfældet på din?

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2003, 14:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
lyhning skrev:
Ja hvis den ikke er Chippet er det din begrænser der slår til.


Hvis det ikke er en 1990 model, så er det din "AMAL ventil" sider nede oven på gearkassen med 3 slanger i der gir din motorstyring besked på at slukke for din tænding pga for højt tryk.Mener den slår til ved 0.63 bar men er ikke sikker.

læs evt på http://www.turbocharger.co.uk

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 97 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team