Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 23:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg er blevet temmelig nysgerrig vedr. Abcon gearkasse additiv..
Mest af alt om det ødelægger noget, eller om det er ganske ufarligt.
Ville da gerne tilsætte det til min vogn, hvis det giver nogle fordel(hk og/eller længere holdbarhed)!

Håber der er en del der vil komme med deres erfaringer eller lign. :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
kender to der har prøvet det de har begge knust gearkasserne den ene har kvast to mens han havde det i den anden måtte bøde med tre... det skal dog siges at de to har biler der bliver HÅRDT belastet... med Mange hk... og hvis ikke det holder til 400+ hk hvorfor sku det så holde i længden til mindre? villle mene at det er en dårlig ide. :cry:

Titel:
Jeg har prøvet det på en bil der hoppede ud af førstegear. Og efter 1mdr med additiv var problemet stort set ellimineret..

Men HK olign :lol:

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Fyn Odense
jeg køre med det nu og jeg har ingen problemer
den er tilmed blevet en del bedre i gearskiftet :lol:
et godt køb er bare lidt dyrt :cry:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
hmm... Dette emne kunne blive diskutteret fra nu og til det begynder at sne lilla i juli...

1. Alt garanti på din bil bortfalder ved brug af teflon(abcon) produkter i motor/gearkasser

2. Hvis det er så godt!!! hvofor bruger bil fabrikanterne det så ikke?

3. Nogen siger, "jeg fik et bedre geasrskifte ved at bruge abcon" JA.. men du fyldte vel også helt nyt gearolie på samtidig (som abcon foreskriver) Og en ny god gearolie letter altså gearskiftet betydligt!!

4. Hvorfor er der ikke nogen Racerkøre/Raceteams der køre med abcon hvis det skulle give mellem 5-15% ekstra heste????

5. Olien binder sig til metal dele!! hvordan bliver de så smurt?

6. Hvordan kommer metal stumperne af med varmen hvis de har en "beskyttende teflon belægning"

7. Det danske forsvar er holdt op med at bruge smøremidels produkter der indholder teflon, til våben, da det "åd" gummi dele HVAD SÅ MED VORES PAKDÅSER, OLIETYVE O.S.V ??????

8. TEFLON blev designet til stegepander, så kvinderne ikke brænder alting fast!

9. Skal vi ikke lade denne "opfindelse" forblive i køkkenet til hvores kvinder, og skåne vores kære biler for dene rædsel, ellers ender det med, at vi skal have en juicepresser som kølerfigur :cry:

Prøv evt. at starte en diskution om abcon på http://www.hi-speed.dk , jeg ved ikke om der er nogen der magter "igen" at komme med kommentare til dette, da det har været oppe at vende op til flere gange, og der er en del meninger!! Men nogen gange har der været RIGTIG MANGE kommentare om emnet...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time