Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:52

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Er der nogen der ved hvordan man kan få en gearkasse som er slidt i lejrene til "AT HOLDE KÆFT" uden af skifte lejre. Kan man evt. hælde tykkere olie på eller tilsætte noget adjektiv eller noget helt trejde??? Bilen har kun kørt 130.000km...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Jacob B F skrev:
Er der nogen der ved hvordan man kan få en gearkasse som er slidt i lejrene til "AT HOLDE KÆFT" uden af skifte lejre. Kan man evt. hælde tykkere olie på eller tilsætte noget adjektiv eller noget helt trejde??? Bilen har kun kørt 130.000km...

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvis lejerne er "gået" er der kun et at gøre... af med kassen og så skal den renoveres... www.bos.dk er et godt men også dyrt bud... dog går det stærkt som regl dag til dag service og især hvis du ringer og laver en aftale med dem. du blir også glad for det i længden. så frem med værktøjet :wink:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
Lad endelig vær med at fylde alt muligt underligt i din gearkasse. eks ABCON (bacon) det vil ligge en teflon belægning overalt i din gearkasse, og det er ikke godt! selv om ABCON siger det! hvis det var så godt, ville alle jo køre med det!!
Af med kassen, og få den renoveret..

Men min hvis det er en trøst, kan jeg da fortælle at på min søster fik skiftet lejer i hendes polo efter 42Tkm.. selfølgelig 3månder efter at garantien var udløbet..

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hej

Det er et kendt problem med 6N gearkasser, dens gearhjul er lavet spinkle for at gøre lortet skide økonomisk....

Når man skifter olien ud på disse, kommer der spåner med ud, jeg har selv abcon på min gearkassen, og det hjælper ikke på dit problem, og har ikke skadet med har heller ikk forbedret noget..

Du skal have gearkassen renoveret eller ud og købe en ny gearkasse!

Hilsen Martin R

Titel:
Mester Medlem

kender tilmed et par stykker der har fået ødelagt deres gearkasser på grund af abcon, dog vel at mærke biler der har TEMMELIGT mange kræfter, men kan de store stærke ikke holde til det så kan de små nok heller ikke i længden vel? :cry:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hej

Jeg vil os holde mig fra abcon, men jeg faldt for fristelsen..

Men har ikke oplevet nogen problemer what so ever, men heller ingen forbedring, men der findes andre gode alternativer f.eks 75W90 fra Castrol, den har altid virket

Men 6N gearkasser er svage, om de så har den bedste olie i, men mon ikke leve tiden kunne forbedres ved at skifte gearoilen oftere, da de spåner utvivlsom ikke gør sagen bedre..

Hilsen Martin R

Titel:
Det er skægt, at folk er så bange for Abcons produkter. I en test med seks forskellige biler i Bilmagasinet vandt alle bilerne 6-12 HK på forhjulene, bare ved at tilsætte Abcon i gesrkassen.

Jeg har tidligere fået lov at kigge på nogle test's, som Abcon har fået lavet på Roskilde Universitets Center, og der skal ikke være nogen tvivl om, at de teflonpartikler som Abcon tilsætter er af bedste kvali.
Hvor andre fabrikanter ( f.eks. Swedol) benytter teflon som er restprodukter fra våbenindustrien, så er Abcons teflon specielt forarbejdet til formålet. Dvs at partiklerne er meget meget mindre, og derved sætter teflonen sig ikke fast i oliefilteret (hvilket Swedols teflon gør = -effekt).

Men som der er en anden der siger, så hjælper teflon ikke på smadrede lejer. Eller dvs jo, det gør det faktisk, men kun midlertidigt. En renovation er uundgåelig i dette tilfælde.

Derimod vil Teflon altid have en positiv effekt på gearkasser/motorer som er i god stand. Uanset om man lige synes man kan mærke det eller ej, så betyder det, at teflonen ligger en næsten friktionsfri hinde over metaldelene, at der i minimal grad er kontakt mellem metaldelene - specielt ved koldstart = mindre slid, længere levetid.

Titel:
Mester Medlem

ja det lyder jo meget gødt, men de jeg kender som har kvast deres gearkasser fortæller at lortet skummer op når men presser det. op til jer selv, det skal IKKE i min gearkasse, så hellere skrue lidt op for trykket hvis der skal mere power til :wink:

Titel:
Det er selvfølgelig en sur erfaring at gøre sig, men kemisk set kan dette ikke lade sig gøre med fuldsyntetisk olie..

Hvis det er sådan, at de har været ude for at det skummede op, er det højst sandsynligt fordi, at de har fyldt op med en "ukorant" olie (forstået på den måde, at olien ikke er egnet til brug med teflon). Der kan godt være tilfælde, hvor teflon reagerer med bestandelene i andre olietyper når de bliver udsat for meget høje temperaturer.

Hvis man gerne vil prøve Abcons produkter, er det en god idé at rådføre sig med dem, for derved at finde den bedste olie at fylde op med (specielt ved brug til gearksser).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time