Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg skal til at konvertere min viscose blæser(sidder på vandpumpen), til en el-blæser...i den sammenhæng har jeg lidt spørgsmål....

1. Hvad er den smarteste måde at gøre det på??..Havde selv forestillet mig noget med at jeg monterede en temp. føler/kontakt, fra en bil der kører med el-blæser standart, i et stykke rør, som jeg monterer på den øverste køleslange fra motor til køler(den varmeste), og så bare et arbejdsrelæ på med noget plus og minus..

2. Fra hvilken bil skal jeg købe en føler/kontakt?? Vil gerne have en der "tænder" ved ca 90 grader!!...

3. Er 90 grader for meget/lidt??

Hvis i har nogle bedre forslag, modtages de meget gerne :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
der er nogle der mener at 95 er toppen for varmen andre siger 100, så det er i det lag. men for oplysningens sklyd kan jeg sige at min køler har en kontakt til el blæser og den sidder i bunden af køleren altså i den kolde ende, så det er nok der du skal sætte den, hvis ikke blæseren skal køre hele tiden... fiat kører med den slags kontakter du snakker om og de trækker blæseren direkte! go arbejdslyst :D

Titel:
Senior Medlem

På min tidligere bmw, købte jeg en el-blæser hos lindebjerg carparts på frederiksberg. Der stikkes så en føler i en af køleslangerne og der er en drejekontakt hvor du kan justere hvornår den skal starte med at blæse. Den virkede upåklageligt.

På min nuværende bmw sidder der el-blæser originalt. Der sidder en føler i køleren(det koldeste hjørne) som tænder blæseren i 2 trin. Ved 95gr. og ved 98gr.

Titel:
Medlem

tak for svarene, jeg vil nok montere føleren i den kolde ende, da det tilsyneladende er det de fleste har originalt...!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time