Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jun 2025, 06:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem
Brugeravatar

jeg går og tænker lidt på at købe en punto 1.4 gt denmed turbo... men inden ville jeg lige høre hvad folk mening er om denne bil...? er der noget man skal kigge specielt efter...?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Den synes du roligt kan købe, har selv haft en i 2 måneder, det var lidt med ævelse jeg sku af med den, det var fordi jeg har også en Uno Turbo og begge biler ståd i mit ejet navn (21 år gammel) Så ik helt billigt + at jeg havde fået arbejde 80 km fra hvor jeg bor og sådan en Punto GT er ikke så økonomisk at køre langt i, en tank hver anden dag, køre Polo diesel nu, det er meget billiger, men nok om det.

Jeg syntes at det er en af de biler Fiat har været heldige med ang. udsende.

Du skal kigge efter med svingarme bag (dem der holde baghjulet), der må ikke være noget slask i når man rykker op og ned i hjulet, hvis de skal skiftes er det ik helt billigt, mener omkring 1500 kr pr. stk + arbejdsløn hos Fiat.

Så skal du kigge efter rust ved bagklappen og baglygterne kan også finde på at sidde og grave i lakken, hvis det er en af de ældre er det en god ide lige at kigge efter rust i bunden.

Jeg synes alt i alt at det er en fed vogn, jeg æver mig også over at have solgt min. Men jeg har da stadigvæk min Uno Turbo.

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Mester Medlem
Brugeravatar

Den kan du roligt kan købe, har selv haft en i 2 måneder, det var lidt med ævelse jeg sku af med den, det var fordi jeg har også en Uno Turbo og begge biler ståd i mit ejet navn (21 år gammel) Så ik helt billigt + at jeg havde fået arbejde 80 km fra hvor jeg bor og sådan en Punto GT er ikke så økonomisk at køre langt i, en tank hver anden dag, køre Polo diesel nu, det er meget billiger, men nok om det.

Jeg syntes at det er en af de biler Fiat har været heldige med ang. udsende.

Du skal kigge efter med svingarme bag (dem der holde baghjulet), der må ikke være noget slask i når man rykker op og ned i hjulet, hvis de skal skiftes er det ik helt billigt, mener omkring 1500 kr pr. stk + arbejdsløn hos Fiat.

Så skal du kigge efter rust ved bagklappen og baglygterne kan også finde på at sidde og grave i lakken, hvis det er en af de ældre er det en god ide lige at kigge efter rust i bunden.

Jeg synes alt i alt at det er en fed vogn, jeg æver mig også over at have solgt min. Men jeg har da stadigvæk min Uno Turbo.

Junior Medlem
Brugeravatar

tak for svaret.. jeg køre i en 525i nu og den er MEGET uøkonomisk så jeg vil have en lidt mindre bil.. kan du huske hvad du gav i vægt afgift om året på puntoen...? for det er der jeg regner med at spare det meste..

Mester Medlem
Brugeravatar

Den vejer 950 kg, så det er omkring 1400 kr pr. halv år.

Junior Medlem
Brugeravatar

ja mne på bilbasen under data står der at den koster 4kilo og det er kun en tudse mindre end min 525ier og det syntes jeg ikke lyder rimeligt....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time