Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jun 2025, 06:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
ABS lampen lyser stadig.. Jeg har prøvet at kortslutte de 2 ben på stikket i motorrummet, for at fejl-finde (ligesom vist og skrevet) men der sker ingenting. ABS lampen "kode-blinker" ikke.
Jeg ved at ABS-systemet har virket.På et tidspukt gik lampen lige pludselig ud mens jeg kørte, og ABS`en virkede (prøvede selv).Den begyndte dog at lyse 2 min efter igen..

Gør jeg noget galt ang fejl-findingen??

MVH Jesper

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Det er heller ikke ABS lampen der skal blinke når du har kortsluttet de 2 ben.

Efter du har kortsluttet de 2 ben og du sætter dig ind i bilen og sætter tændning på så er det den orange lampe med et billede af en moror på der skal blinke koderne og den starter nok med nogle blink da den ikke kan registrere nogle omdreninger og det er jo klart når du holder stille så tag dig ikke af de blink.

Ok.. men jeg synes ikke der var andet der blinkede. Tror jeg vil forsøge igen..

1: kortslutte de 2 ben..
2: sætte nøglen i og på tænding..(uden at starte)
3: afvente blink fra "motor-lampen"..

Hvis det er forkert rækkefølge eller lign, håber jeg lige du korrigerer mig Kim..

Nu har jeg prøvet igen, men intet blinker.. Jeg har forøvrig bemærket, at abs lampen slukker under kørsel en gang imellem, og så virker det, men så begynder den og lyse igen lige pludselig. Også når jeg kører over bump, kan den slå til en gang imellem. Måske en løs forbindelse..jeg troede bare at det blev lagret som en fejl i computeren, men den slår altså fra og til under kørsel..

Mvh Jesper

Hej Jesper.

Hvad sker der med din abs når lampen lyser ? virker abs'en så ikke ? det kan man jo altid mærke i bremsepedalen.

Lyder mystisk hvis den lyser så meget og den ikke gemmer nogen fejl i ecu'en.
Det er den rigtige måde du udlæser på men du er sikker på at de 2 ben du kortslutter har en ledning dr er brun og den anden har farven brun/gul ? de sidder vist ved siden af hinanden men kan ikke huske det udover at det er ben A og B men det er ikke til at læse på stikket.

Min abs lampe har også lyst op et par gange i nogle sekunder men gik ud igen og den gemte ikke nogle fejl da jeg tror den skal lyse i mere end 20-30 sekundr for at gemme en fejl i ecu'en da jeg fandt ud af det da jeg havede en defekt lambda sonde på min og den gemte kun fejlen efter 20-30 sekunder.

Jeg har dog aldrig set min abs lampe lyse op efter jeg skiftede mit stik til anhænger. men om det havede noget at sige at jeg havede et dårligt stik tror jeg næppe men man ved jo aldrig da jeg ikke har set abs'en lyse siden.

Min abs lampe har også haft lyst, men i det tilfælde kunne det lokale værksted heller ikke udlæse fejlkoden! Resultat: Bilen måtte en tur på Ford for at de kunne udlæse fejlkode. Mit lokale værksted kunne med deres computer ikke åbne de "porte" i ECUén "styrer" ABS'en. Fejlen vidste sig at være en løs forbindelse på den ene føler på forhjulet!

Allan

Det jeg har oplevet et par gange er, at når jeg starter om morgenen, så er det sket nogle gange, at lampen ikke lyser. Og jo, abs`en virker, indtil lampen lyser igen.Når den så har lyst lidt, kan den godt gå ud igen, og abs`en fungerer indtil den lyser igen. Jeg synes bare ikke jeg har oplevet, at den fungerer når bilen er kørt varm, mærkligt nok..
Når abs`en virker, har det heller ikke været mere end højst 30 sek.. Jeg har dog nået at afprøve den.
Og jo, det er de rigtige ledninger jeg har kortsluttet.

Jeg har ikke kunne se noget ved følerne, men vil prøve at måle dem igennem.

Mvh Jesper

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time