Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej alle
Så var min dyt til omsyn, og hvad kan jeg sige andet end den ikke gik gennem, jo først og fremmest mange tak til Fårborg synshal, not !
De ting som den blev kasseret på først var:

04 styrekugle ikke fastgjort
05 Bremseslange bag ukorrekt
07 støjdæmpning ikke til strækkelig
08 dokumentation på sænket undervogn udbedes
09 Tilkoblings anordning mangler delvis
10 dokmentation på visker sytem udbedes

Mange af tingene var "dumme" fejl, en styrekugle hvor kontrabolten var glemt at blive spændt, og en bremse slange fra Høyer som er ulovlig, fedest!
Nå men jeg fik spændt styrekuglen, en orginal bremseslange bag til, svejset mellempotte på igen og lappet huller i Sebring potten (Nu er udstødningen i et stykke, kun samlet ved manifolden)
Fundet TÜV papirer på sænkningsfjedre, pillet trækket af, lavet mit monovisker om til alm.
Så prøvede jeg igen, men ak nej.
De mente stadig helt bestemt at den larmede for meget :o/ Så lavede de en støj måling på den, ikke en godkendt, men sådan en halvfærdig en, som viste 100DB hvor maks på den bil er 91DB
Jeg blev lidt forbastet (læs, skulle til at pande synsmanden en) da de skulle måle støj, den fik fri gear og så op på begrænseren, HVAD LAVER DU!?!??!
Udover det, drypper min gearkasse lidt olie, håber det er pakdåserne til trækakslerne da jeg har købt disse, og skal have dem skiftet snarest, så de 2 ting skulle fikses før han ville syne den, alle de andre ting blev godkendt, SPØRG OM JEG VAR PISSED.
Håbede da det var sådan nogle "små ting" som de synede en bil betinget på ?

Nå men lige et surt opstød fra drengen på SU, som skal til syn igen med sin bil næste uge, og som har et par dejlige bøder fra ordensmagten liggende :o(
@!#$ hvor man nogle gange føler man bliver bollet i R***en :o( øv øv

Mvh Christian

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

De må slet ikke lave en støjmåling ved fuld gas... Det kan kun et anerkendt prøvningsinstitut og det ved de. Desuden skal de følge de anvisnniger for støjmålinger der står i typegodkendelsen....

TIPS: Har man et sænkningssæt som man ikke har nogen godkendelse til, så find et en på nettet. F.eks. Eibach (www.eibach.de). Bare husk at uanset hvilken godkendelse du har så skal fjedrene være "spilfaste"...altså de må ikke være så korte at de sidder løst, når vognen bliver hævet.
Jeg har selv fået bilen igennem på den måde...
Jeg var til syn idag, og jeg måtte også møde op igen p.g.a. en bærekugle...som jeg lige havde skiftet, men ikke fået spændt ordentlig - damn...

Mvh.
Morten

HEHE... Man finder med tiden ud af HVOR man kører til syn, med en bil der er lidt på grænsen...

Jeg vil ikke sige hvem jeg bruger, men hold jer fra advedøre holmen 94...

HypHest

jeg fik osse synet min ascona for lidt over en måned siden,,, og der var intet selv om jeg stod med papirerne til til et andet,, sænknigs sæt...
han spurgte hva det var, mine papir på sættet sagde jeg.. han kiggede mærkeligt på mig og sagde sådan noget kunne han ikke bruge til noget.. så to han sit måle bånd og målte min lygte højde og den var ligge 50cm som den skal være..

ellers da den skulle ned fra den 4 søjlede lift, havde han glemt at sinke den der til at løfte bilen op med.. så da jeg skulle køre den ned fra liften kom der et skral og han robte stop...

da han tog brækjernet frem blev jeg nervøs... der gik lidt før han sænkte mig...
( der er kommet et lille huld i din foreste potte.. jeg tager lige en tur.. sagde han..

jeg sprang ud af bil ( den lød mærkeligt ) han sprang ind... og gav den rimelig meget gas ud til vejen hvor der gik 3 min før han kom tilbage

Synsmanden: den køre skide godt,, men jeg er sku ked af det med potten..

det skal ligge sige at han var rimelig frisk
han sagde ikke noget til mine ventilerede 2,2 I bremser fra record´en eller mine weber.. bort set fra at han kløede sig lidt i nakken da han målte co2..

synshal: NAKSKOV Synshal ( LOLLAND )
hilsen steffen
ascona B 80
2,0 E med weber

Junior Medlem

Hej Steffen

Hvad med din udstødning? - De tilbød ikke at erstatte den i synshallen?

vh
Christian

nej jeg sagde at det var lige meget.. der var nogle ting som man sage at han kunne have knaldet den på men gjorde det ikke.. så jeg er bare glad at den kom igennem..

men du skal se en betjent der så sjov ud da han stoppede mig senere på dagen...
BETJENTEN: den larmer lidt meget...

ja men den er lige blevet synet.. her er parpirene...
han så noget mærkelig ud i hovedt...

efter at have tjekket mig i hoved og r.v fik jeg lov til at køre videre...

he he det er sjovt når de ikke kan røre en...

Hej Christian.Jeg har en melle pote til 309 gti der er lavet i rustfrit stål også original ikke hjeme fusk den er til salg hvis du mangler en :-D .giv et bud.!!:-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time