Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej...
Jeg har læst afsnittet om skattefar og motor tuning. To ting der jo ikke hænger særlig godt sammen herhjemme. :-P
Men der står at 20% regelen kælder ved motor skifte til en motor som bilen ikke er født med. Hvad så med samme type motor, dog med andet spech. F.eks. tænker jeg på en nissan B12 motor. Der er jo forskellige motore, men alle sammen B12'ere, men med forskellige motor koder --> E16, GA16i, CA16DE og CA18DE. Alle disse motore er jo fra den samme bil. Hvilke regler gælder????

Håber på at I kan hjælpe...:-D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hej

Det er nok bedst at holde sig til motorkoden...har din motor f.eks. koden E16 så er det nok bedst at finde en magen til (Hvilket er fuldstændigt urimeligt at forlange). Hos VW kørte man jo i mange år med motoren som var kendt som 827. Men den findes jo i 100 eksemplarer lige fra 1500cc med 70 villige heste til 1800cc med kompressor og små 160 bryggerheste.

mvh
Morten T Nielsen

arg...!
Ja...jeg har selvfælgelig den mindste og langsomste af de motortyper. 1,6l karb. motor med 8v...:-P
Nåh, der er heldigvis andre måder at få saft og kraft under hjælmen.:-D

mvh
NP

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time