Hej Powerforum, læææænge siden...
Jeg har skiftet motor på sådan en mondeo fra '03 med CHBA 1,8 motor, som havde smasket en plejlstang ud gennem siden. alt ser rigtigt ud. alle stik er monteret korrekt (med 99% sikkerhed).
den lille røde pind i uret slukker, så startspærren burde ha accepteret nøglen, når der sættes tænding på bilen døde for knapt halvanden måned siden, og har været helt tør for strøm, i en periode på mellem 2-3 uger.
Når nøglen drejes mod tænding ville jeg mene at jeg burde kunne høre benzinpumpen bygge fortryk, men der kommer ingen lyd fra pumpen. ligeledes drejer motoren ikke når man drejer nøglen frem til start. Jeg har forsøgt mig med at resette tip-over funktionen, men uden resultat.
efter min mening burde motoren i det mindste dreje rundt, ja med mindre startspærren ikke er deaktiveret, men det mener jeg at den er. benzinpumpen burde også som minimum bygge fortryk, og hvis taktsensoren ikke registrerer bevægelse, så vil pumpen jo ikke starte efter der er bygget tryk
så nu kommer mit spørgsmål: har nogen andre erfaret noget lignende? og i så fald, hvad har i gjort for at løse problemet? findes der en sensor på bilen som kan sørge for at pumpen ikke kører og starteren ikke trækker?
På forhånd tak Venlig hilsen Lasse
_________________ Brap brap brap...
|