Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 07:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 jun 2014, 19:19 
Offline

Tilmeldt: 01 jun 2014, 18:59
Indlæg: 1
Hej der ude
er ny på denne side.
Jeg er godt igang med at bestille stumper hjem
Tuning projekt af mellemliggenderacer bmw e34 520 24v uden vanos...

stumper jeg har hjemme
ud manifold til t3
Mf2
Hks blowoff
div rustfri rør og bøjninger
Spændebånd rustfri
intercooler
div silikone slanger
olie slanger
pakninger til hele motor
ovs ovs ovs

Min plan er at få fat i en 2.5 24 motor og så ellers splitte den ad og hone den bruge org stempler med nye stempel ringe...
Nye lejer og måske må afbalanceret krumtappen og selvfølgelig afrettet blokken og toppen

Til toppaking har jeg i tankerne at bruge 2 org med en 1 rustfri plade jeg for laser skåret ud som mellemliggende til at sænke kompression

min ide var max 300hk
Og mener det burde kunne lade sig gøre på standard indmad

jeg er i lærer som klejnsmed og må fuske alt hvad den over hoved kan trække på job så ingen problemer i alt svejse rør og alt det sammen.

Men jeg ville stadig gerne ha information eller andet hvis i ligget inden med viden om jeres projekter af samme slags


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jun 2014, 21:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Hvis det er på m50b25 behøver du ikke at anstrenge dig så meget for at nå de 300hk.

En god ståltoppakning og et sæt arp bolte så kan du godt lave 300-350hk på baghjulene.
Men hvis du skal derop, så skal du have en anden motorstyring.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jun 2014, 21:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Runesm: anden motorstyring, hvorfor?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2014, 19:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Nej okay, der har du egentlig ret.
Standard motorstyring er chip-bar på sådan en.
Men for menig mand er det noget kun nemmere med en justerbar motorstyring

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team