Så fik jeg skiftet det.. eller faktisk for lidt tid siden. Både fra filter til motor og retur til tanken. Da det til retur rør sprang læk under det kirurgiske indgreb.
Jeg endte faktisk med at købe den billige fra biltema til 249,- af flere grunde, 1: Jeg havde damen med som pludseligt fandt fodbad, ting til datteren osv som skulle prøves... 2: jeg var lidt i tvivl om hvor vidt den dyre skulle bruge et skruestik eller ej? 3: Min nysgerrighed om hvor vidt det var muligt.
Og det gik egentligt fint nok, brugte en youtube video (Som jeg ikke lige kan finde igen...) til at give gode råd om at lave en korrekt double flaring med den slags værktøj og de blev gode når jeg fulgte de råd, og dårlig når jeg ikke gjorde (Blev utålmodig en gang fordi jeg lå i en skidt position under bilen, så det var en ommer!v). Så det kan lade sig gøre.
Men tror stadig gerne jeg ville have foretrukket et bedre værktøj. Men det skal prøves når jeg gør det om en dag forbro og bagbro er væk
Men det tog mig lidt tid at få det helt tæt, da jeg frygtede at spænde det for hårdt sammen, som jeg kunne forstå man ikke måtte. Men det "virker" til at være tæt nu.
Kobberrøret i sig selv er egentligt let at arbejde med, bøje osv uden værktøj, men tror næste gang at jeg gerne vil have en rørbøje halløj til at gøre det lidt pænere. Men det er rart at prøve noget nyt, som ikke var svært i sig selv, kun det at finde ud af hvordan man bør bøje osv under trænge omgivelser. (Hvilket minder mig om at jeg skal se at få skrevet det ned inden jeg glemmer det...)
Men alt i alt, kører bilen hurtigere med benzinrør der ikke smider benzin ud andre steder
Med hensyn til fittings.. start med at spørge bilmærket om det er noget de sælger. Jeg var af den overbevisning at de kun solgte hele rør osv, men nix, ca 20kr for den fitting jeg manglede.