Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 feb 2025, 15:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 aug 2013, 12:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2012, 20:31
Indlæg: 112
Geografisk sted: 7361 Ejstrupholm
Er der nogen der har en idé til hvordan man kan lave noget udluftning fra krumtapshuset, uden at det sviner for meget med olie ??[/u][/quote]


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2013, 13:00 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
kig på en cyklon som den der sidder bag feks en båndpudser

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2013, 12:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Eller en form for labyrint til olien med nogle ting hvor olien kan fortætte sig på og dræne baglæns.

På min Golf er 16V-blokken fra fabrikken udstyret med krumtapsudluftning og en mildt sagt ineffektiv oliefælde der boltes på.
Så ineffektiv at fabriksrallybilerne havde en custom dims på tværs ved indsugningsmanifolden til at udskille olien.
Jeg ved ikke præcis hvordan de så ud indeni, men jeg har lavet min egen variant som virker ganske godt.

Det er et rør ca. 45 mm. diameter tror jeg (noget udstødnings-noget), ca. så langt som blokken. Stor tyk studs ind i siden (studs peger nedad) fra blokken.
Inde i det rør er sat et andet rør. I den ene ende stikker det ud og er forbundet med slange til catch tank. I den anden ende går det næsten helt ned til enden af yderrøret - blot nogle cm. fra bunden.
Undervejs er der sat "skotter" ind i form af halve skiver som sidder forskudt, og imellem dette er lagt stålrensesvampe (de grove der ligner lange metalspåner).

Dvs. det inderste rør med skotter ser nogenlunde ud som følger:

--,--'--,--'-- osv.

Tror jeg har 5-6 skotter på i alt.

Så oliedampen skal op fra blokkens oliefælde, navigere forbi 5-6 skotter, ned og vende i enden, og hele vejen ud af det inderste rør for at komme ud gennem den fælde.

Så fordi jeg SKAL have catch tank på, er der så en slange videre herfra, til en custom 2 liters catch tank (reglementsforeskrevet) som yderligere har et system indvendigt med lignende labyrint og overflader hvor olien kan fortætte på.
Kører med et lille filter på den catchtank som bare sidder i motorrummet og jeg har meget få problemer med oliefilm i motorrummet trods dette.

Jeg har tidligere sloges en del med at det pludselligt flød over, gav oliefilm i motorrummet osv., men denne her løsning spiller.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team