Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:28

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator

Mangler en ny eksentersliber.

Vil helst undgå en til trykluft, af hensyn til kompressoren.

Brugen er til autolak.

Hvor meget skal sålen slå, hvor stor skal den være, skal den være til lim, eller velcro skiver, und so weiter.

Effekt?
Diameter på slibesålen?

Prisen på forbrugsvaren, dvs. slibepapiret har selvf. en indflydelse. Vil have mulighed for at købe forholdvist stort ind(i privat regi, jeg skal ikke være autolakerer!!) i forskellige kornstørrelser uden det kost mæssigt river armen af.

Gode ideer?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem

Festool.... Toppen af poppen syntes jeg. :D
Den kan justeres i hastighed.
Den kan både køre som excenter og rondel.
Udtaget til støvsuger er utroligt effektivt, og derfor er støv stort set ikke eksisterende.. 8)

Titel:
Moderator

den brede skrev:
Festool.... Toppen af poppen syntes jeg. :D
Den kan justeres i hastighed.
Den kan både køre som excenter og rondel.
Udtaget til støvsuger er utroligt effektivt, og derfor er støv stort set ikke eksisterende.. 8)

Diameter?, og lim eller welcro skiver?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Nyt Medlem

Det er stort set op til dig, selve sålen kan tilkøbes i mange forskellige varianter. Hårde, bløde, gummi, kunstof, alu, velcro, lim osv . Standard er den monteret med 115mm. Min model er en rotex RO 90 DX

http://www.festool.dk/Produkter/Pages/P ... rview.aspx

Titel:
Nyt Medlem

P.S Der er en liile mulighed for en halvfed ved besøg på hjemmesiden, mange ting man godt kunne bruge HVIS penge var relativt :P

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg har ikke meget at sammenligne med, men Festool er IMO også et godt bud.
Jeg har haft fornøjelsen af at slibe en bil med en alm. Festool rystepudser, og der er bare ustyrlig forskel til en byggemarkedsmodel - uanset om det er no-name eller lidt mere brand name.

De koster så fra... ja, 1000 kr. forslår vist ikke... men den VIRKER bare.

Har også en af deres rundsave med føringsskinne, og der er klasseforskel - man får trods alt noget for pengene :).

En af fiduserne med Festool'en er at den på en eller anden magisk måde ikke "fylder" papiret så nemt som de andre. Jeg kan slibe med meget finere papir uden at skulle skifte eller klappe det hele tiden, og det brænder ikke fast.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Holstebro
har ikke det store erfaring med el-sliber da jeg udelukkene bruger luft på arbejde ... langt det bedste da de er mindre og lettere i hånden ..

når det så er sagt. så har vi haft en festool kombo sæt der faktisk avr en industristøvsuger med en slibe maskine for enden .. rigtig smart ret fyr og MEGET tung af stå med i længden .. men til hobby brug perfekt

gå efter det man kalder en 5-7 i udsving .. så skerder også noget og noget der ligner en 15-18cm i rondel størrelse (mener det er det det vores og de fleste andre proffe maskiner er ) så er det også nemmere at købe en kasse slibe papir .

og vi bruger uddelukkene velcro papir nu omdage .. lim skiver er stort set udfaset

hør evt http://www.lak-grossisten.dk/her i holstebro hvis det skal være lokalt og de er til at snakke med ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time