Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 sep 2012, 12:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
Hej

Er der nogen som kan snakke med på hvor stor tankmængde man absolut SKAL ha på en 600hk's turbobil før det bliver træls?

Ja ved godt det er et specielt spørgsmål, men vil jo gerne ha mængden ned fra de 90l originalt (plus den orig. tank vejer for meget)

Er 20liter bare for irriterende?
Har for lige nuværende lidt svært ved at vurdere hvor mange liter man bruger på 5-6 træk da tanken er så stor.

MVH Christian

_________________
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: tank ...
Indlæg: 04 sep 2012, 15:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 339
Geografisk sted: sjælland
Jeg kører med en 1 gallon ( 3,78 L ) på min 658 hk ( 1 træk ) ;) og den er til salg .... altså fuelcellen ! ;)

_________________
www.rambeyracing.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2012, 15:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
kølingen af brandstoffet er vel det der reelt sætter begrænsningen. altså på min. mængden. 10liter rækker langt...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2012, 16:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
Jeg har aldrig været en fan af høje benzintryk, så varme burde ikke blive et problem. Kører 3 bar grundtryk, plus ca 1 bar ladetryk (plus moms :) )

_________________
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2012, 16:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
Beyer:

Ok, ca 4 liter pr træk, så rækker 20liter da også et stykke...

_________________
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2012, 16:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
vi har vist 16 eller 18 liter, og hvis tanken skal laves om i forbindelse med vores ny ½ ramme i bag, så bliver den nok lidt mindre,, men næppe under 12 liter

det er rart ikke at skulle rende rundt med benzin hele tiden, rart at have til mindst 2-3 starter i tanken, men igen, du kan da nok spare et par hundrede dele sekund,,,måske

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2012, 17:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
jeg fortsætter mit projekt med 20 liters tanken så, det lyder som om det er nok.
Kommer i tanke om at jeg også har 2 liter i buffertanken, så det hele tæller jo med :-)

Captain Slow: de sidste par 100-dele kan jeg vist bare hente i et par cheeseburgere mindre...

_________________
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2012, 18:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
Haha tro på det, den slags vægtreduktion har jeg også forsøgt mig med,,mega fail,, kunne ihvertifælde ikke se det på nogen timeslips :tooth:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2012, 20:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
ja.... hvad tænker jeg på... at tabe mig... nej så hellere bruge en hel weekend på bilen for de sidste 2 kg da. :-)

_________________
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2012, 20:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
Kedde1980 skrev:
Jeg har aldrig været en fan af høje benzintryk, så varme burde ikke blive et problem. Kører 3 bar grundtryk, plus ca 1 bar ladetryk (plus moms :) )

pumpen (pumperne) bliver vel egentlig kun kølet af brandstoffet. ikke andet. mange oemtanke er voldsomt opvarmet af udstædning mm.
MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team