Hej derude
Jeg har virkelig brug for en klog mand (el. kvinde)
Mit problem er som flg.
Fik efteråret 2011 monteret ny turbo, da mit topstykke rævnede. Jeg har så misforstået nogle oplysninger vedr. indstilling af turbo. Jeg troede man kunne gaine ekstra hp. ved fysist af skrue på wastegaten (jeg afmonterede den lille split for enden af wastegate-standen, hvorefter jeg ved hjælp af pumpe og manometer pumpede trykket op til ca. 0,6 bar, og herefter skruede jeg enden af wastegate-standen til, så den passede. Dette gav ingen effekt, så jeg har gentaget denne dumme proces 2-3 gange siden, hvor jeg gradvis har nedjusteret). Jeg har så nu fundet ud af, at dette ikke er en måde at gaine hp.
Mit spørgsmål ligger i, hvordan jeg får indstillet den korrekt igen?? Sys´ nemlig ikke den kører ordentlig. Skal lige nævnes, at bilen er optimeret via BSR stage1 (252 hp). Med orginal software kører bilen umiddelbart som den skal, men med software optimeringen kører den "sjovt" ved acceleration - 4 og 5 gear fra 4000 omdrej. og op, accelerer den ujævnt, og kan også sætte ud indtil jeg flytter foden fra speederen. Kan dette have noget med mit ovenstående problem af gøre?? (har lige skiftet tændrør - original)
Jeg håber en kan hjælpe, da jeg bare efterhånden trænger til fred, ro og køreglæde..
På forhånd 10000000000 tak
Mange hilsner
En fortvivlet bilejer
P.s. Bilen er en: Volvo S60 2,4t (lavtryksturbo). Org. 2002. Manuel gear. (B5244t3)