Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 23:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked

hej...har brug for en smule hjælp her, hvis nogen skulle have lidt tid til overs...

har som beskrevet i 'emne' denne bil hvor jeg har valgt at skifte alle pakninger, og det så toppakningen, og ind og udsugnings-pakninger, ventilstamme pakninger, bundkars-pakninger..osv...nye filtre og mere osv.... :D , mit spørgsmål er , når de nye strækbolte skal i igen , skal de så være olierede, og hvad med momentet, ifølge date, trin 1=25nm, trin2=85 grader, trin3 =85grader, trin 4=20nm, og trin 5 efter 30min's opvarming=30grader........de grader der, er de sivende vigtige for at det holder, og hvad gør en klog hvis han ikke ligger inde med en drejevínkel??? :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Olierede bolte altid.

Der er noget galt med de data du har. Trin 4 20nm??? Efter 25nm og 2x85 grader, hmm. Hvis data siger du skal spænde efter opvarmning, jamen hvorfor så ikke bare gøre det?

Titel:

martin306xsi skrev:
Olierede bolte altid.

Der er noget galt med de data du har. Trin 4 20nm??? Efter 25nm og 2x85 grader, hmm. Hvis data siger du skal spænde efter opvarmning, jamen hvorfor så ikke bare gøre det?

hmm jae....min lettere forviring ligger i at der i data'erne står som jeg beskrev men at en opel værkføre siger nu dette: som jeg har fået en udskrift på af ham : den hedder 25+85 grader+85grader+20grader i kold tilstand og ingen efterspænding, og strækboltene siger han bare skal i, altså ikke olierede....derfor min forvirring, og jeg spurgte ham selv, og han sagde , næ det ligemeget med at oliere dem , det har han aldrig gjort......ikke på den model....og jeg går hjem og tænker hmmm....mere forvirring.......dataerne siger 25+85garder+85grader+20grader+30grader efter opvarmning, så jeg kan ikke helt følge ham i det han siger, der mangler jo den sidste efterspænding på 30garder efter opvarmningen.....men han siger det er ligyldigt....og i hans papire står der et lille '3tal efterfulgt af en lille )' ud for tallet 20 , havd betyder dette 3tal...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time