Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:30

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Min 2,0 hdi har nu kørt 300000. og har i længe haft en svag tikke tyd som jeg regnede med kom fra noget remskive eller noget ikke tænkte mere på det.
Da jeg så i dag kørte i det lækre vejr kørte jeg med åbent vindue og det lille tikke var da straks meget være ved ca 1800 omdr og op. har forsøgt at tage tandrems dækslet af for at mærke om noget sad løst. og prøvet at tage olie dækslet af for at høre om der kom mere tikke der nede fra som jeg ikke synes der gør. er der nogen som ved om der er en svaghed et sted på denne motor

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Lars PH skrev:
er der nogen som ved om der er en svaghed et sted på denne motor

nogle af dem har en svag svingningsdæmper/krumtapsremskive , og det kan lyde grimt når de begynder at løsne sig

MVH Luske

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kalundborg
det er ikke for den har brændt en flammeskive så den skyder kompression op omkring dysen?

Titel:
Mester Medlem

Det er ikke en flammeskive. Men den remskive dæmper hvordan tjekker du den er det bare af med remmen og rive i skiven

Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Det er let at se hvis den der ved at være gal med vulkaniseringen i remhjulet, for så er der på siden af det normalt tydelige tegn på at centerdelen bevæger sig i forhold til yderdelen. Når de først begynder at snakke højlydt kan man bevæge yderdelen bare med let håndkraft. På det stadie er skramleriet dog så voldsomt at man ikke er tvivl om at der er noget der er helt gal.

Min 2.0 HDI har også tendens til en tikkelyd. Men det har den nu haft så længe (adskillige år) at jeg ikke kan huske om den overhovedet har sagt anderledes. Gik egentlig ud fra det er en dyse eller lignende der snakker lidt.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
Hvordan er motorgangen ?
Jævn hele vejen op ?

Titel:
Mester Medlem

Ja motor gangen er ikke anderledes som jeg husker det. men har faktisk ikke kikket mere på det men regner med næste uge at jeg lige skal havde kikket på den lidt mere. har så prøvet at tænde for alt der kan bruge strøm i bilen og så bliver tikke lyden mindre. Så vil prøve at havde multi remmen af for at se om det så forsvinder

Titel:

enden dysestøj eller ventilløfter. tikken plejer at starte ved belastning i lave omdrejninger og stopper lige omkring 3000rpm

Titel:
Mester Medlem

havde også en ventil løfter i tankerne men ville lyden ikke blive tydelig når man tager olie dækslet af

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time