Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2018, 00:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 jan 2012, 16:39 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
jeg har fået erhvertvet mig sådan en dejlig audi a4 110 hk tdi quattro.

Jeg har bare et problem med den den vil gerne sætte hvis man lige giver den fuld gas på kold motor så begynder den og køre på 3 cylinder og ryger helt vildt, i væreste fald går den i stå og er ikke til og få liv i igen.

Men er motoren varm er der ingen problemer så trækker den lige så fint som den skal.

Jeg har skiftet brændstof filter også har jeg prøvet med en anden Renoveret pumpe men uden held, så har jeg monteret den gamle pumpe igen og justeret pumpen ind på de 0,70 mm som data forskriver, og den står osse 100% som den skal når kan ser på indsprøjtnings tidspunktet på vag com.

Jeg har prøvet og rense trykrør og intercooler da jeg havde en mistanke om der kunne ligge noget olie der i fra turbo'en af som den kunne ske og blive suget op, EGR ventilen har været taget fra da jeg fik den af men resultatet er osse det samme der.

er der nogle andre der har et forslag til hvad det kan være jeg har selv haft turbo'en i tankerne eller muligvis noget stoppet krumtaps udluftning.

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2012, 19:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
sådan en pumpe på den har den forbindelse med motor olie.
vis den har kunne det være olien er for tyk ved kold tilstand


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2012, 21:41 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 328
kan være den prøver at fortælle dig at du skal vente med at prygle den til den er varm :mrgreen:

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2012, 00:13 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
Lars PH skrev:
sådan en pumpe på den har den forbindelse med motor olie.
vis den har kunne det være olien er for tyk ved kold tilstand


den køre med alm elektronsk rotor pumpe så dyser osv er rens mekaniske

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2012, 00:16 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
svan skrev:
kan være den prøver at fortælle dig at du skal vente med at prygle den til den er varm :mrgreen:

svan


Det har ikke noget med og prygle den at gøre den skal jo stadig reagere når man giver den gas og i et tilfælde af man har noget bag efter er det jo osse rart nok og kunne køre med det samme frem for og vente ½ time på den bliver før man faktisk kan træde på speederen men men syntes nu ikke jeg fik noget reletivt seriøst svar ud af det der det løser stadig ikke mit problem

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2012, 08:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2469
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Har du udlæst fejlkoder ?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2012, 08:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Det lyder da som at den ikke kan tage mosten når den er kold, er du sikker på at dine gløderør er 100% ok.

Noget helt andet er man sparker skisme ikke en kold af det er bare et NO GO


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2012, 08:46 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
møffe skrev:
Har du udlæst fejlkoder ?


ja der er ingen fejl den eneste fejl der har været var denne

Control Module Part Number: 028 906 021 GL
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G00SG 1446
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 39420
1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
37-10 - Faulty - Intermittent

og det var en vaccum slange til motor styingen

og sådan her ser indsprøjtnings timingen ud

Billede

jeg har en ide om det er noget mekanisk på motoren et sted

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2012, 09:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Kommer det ved sejtræk eller omdrejninger er bilen chippet. Hva vis du kunstig får den i nødprogram gør den det også så.. Om du giver gas ved kold motor er vel irelevant den skal stadig ikke gøre det


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2012, 10:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
jeg synes at have læst at hvis pumpen ikke er timmet 100% i forbindelse med tandrems skift skulle det kunne give problemmer.

Jeg har for nyelig skiftet rem på en 90hk tdi fra 2005 og når pumpen var låst og krumtappen stod på mærke og alt blev spændt...... når man så drejede 2 omgange på krumtappen så havde den rykke sig lidt fra mærket...... så man blev faktisk nød til ikke at stillle den på mærket, for at den stod på mærket efter 2 omgange

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team