Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 feb 2025, 17:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 nov 2011, 18:49 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25
Indlæg: 46
jeg har denne vogn som virkelig driller.. når den får gas og får lov og arbejde så fuelcutter den..1 gear er der ingenting.. 2 gear slår den fra ved 4500 omdr 3 gear 4000 4 gear 4000 omdr osv..
det er drøn irreterende, så det for er sjovt når den når de omdr.. motoren er hævet til 0.9 bars tryk.. der er sat benzinregulator på og større ic ..

kort og godt! hvordan får jeg løst problemet?

jeg ved man kan købe sådan en dims ved turbomotor, der kan deaktiver så den ikk slår fra. men det er vel ikk det optimale da der er en grund til at den slår fra motoren. den vil da brænde et stempel hvis den "dims" bare blev sat til..

hva med tilskudsystem til den? ved en MS styring vil løse alle problemerne.. men er der ikk et andet alternativ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2011, 14:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Den nemme skrue den ned i tryk igen

Den billige køb en dims hos turbo motor (og bliv ved med at skru op for trykket til den dør)

Den lidt dyre få lavet en chip den passer til det opsæt du vil køre med

Den "svære" monter f.eks ms og få det hele til at køre perfekt

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2011, 17:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Den nemme kunne også være, køb den billige, og montere en WB, og så skru op indtil AFR bliver for høj, da den orginale ecu sikkert nemt kan følge med til lidt mere end orginal fuelcut.

Sådan gør de fleste.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2011, 19:34 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25
Indlæg: 46
altså købe den FCD ved turbomotor?

og hva så?

HVa er en WB?

og AFR?

er måske lidt på herrens mark der K-FINN ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2011, 19:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Du køber den FCD.
Så montere du en wideband sonde, for kontrollere om motor får den rigtige blanding, så skruer du op for tryk, indtil din blanding bliver for mager.

Men tror det er en god ide, du får en til og hjælpe dig :wink:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2011, 20:40 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25
Indlæg: 46
jamen det ikk noget jeg selv skal rode med.. :) men tak for gode svar. så har jeg lidt at gå efter..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team