Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 dec 2024, 04:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jun 2011, 18:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2008, 08:06
Indlæg: 170
Geografisk sted: Nordjylland
Hey, har netop erhvervet mig en celica 1,6 4age fra '86 :rock: , der er dog lidt små ting som skal laves ved den, blandt andet et par nye støddæmper og så lidt opfriskning af lakken rundt omkring, og fik den billigt så det er helt fint..

Men en ting jeg ikke selv umiddelbart kan gætte hvad skal betyde er at når den er kold, så synes jeg den skal have lige lang nok tid på starteren inden den slår i gang, og så går den med 2000rpm.. Kan man forestille sig det er en føler eller noget som driller? Så snart den er varm er der ikke noget, og trækker fint osv..

Har en corolla twincam til at stå som jeg evt. kan låne dele fra til fejlsøgning, men det var rart hvis nogen havde et godt bud på hvor jeg skulle starte? Går ud fra at selvom celica er med tvis, så fæller den størstedelen af dele med den twincam i corrollaen..

Håber nogen har et bud :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2011, 08:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2008, 08:06
Indlæg: 170
Geografisk sted: Nordjylland
Har selv googlet lidt rundt nu, og er kommet frem til to muligheder i forhold til andres erfaringer:

1. Det er bare normalt for en 4age > 2000rpm kold og 1000 varm, har jeg set folk skrive 3 forsk. steder, synes nu det lyder lidt mærkeligt, nogen som kan be/afkræfte det?

2. Dårlig vacuumslanger, evt. en blindprop der er "forsvundet", eller luft i kølesystemet som driller. Men er af det indtryk at dem med det problem, får højere tomgang både ved kold og varm, hvad siger I til det?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2011, 15:12 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Kan evt være en pakning i indsugningsmanifold som først slutter tæt når motoren bliver varm og materialerne evt udvider sig lidt ?
Prøv evt at måle manifolds vaccum ved kold og varm ??

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2011, 15:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2008, 08:06
Indlæg: 170
Geografisk sted: Nordjylland
Jae, jeg må jo ud og prøve noget, fint med et lille sommer projekt når man har 1½ måneds sommerferie :lol:

Er der nogen med nogen gode hjemmesider med dele til "ældre" toyotaer?
- både reservedele og "sjove" dele...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2011, 15:40 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Jeg har før fundet utætheder i indsugningsmanifold med diesel start. sprøjt rundt om pakninger og ligende. Omdr. stiger hvis du sprøjter på utætheden..
Men gør det med omtanke, det brænder helt godt.

Af links kan jeg anbefale http://www.toyodiy.com/

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2011, 22:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Det er nu rigtigt de går der op når kolde.
Så du burde ikke have fejl.
Men og tjekke for vacum utætheder skader jo ikke.
Mvh Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2011, 17:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2008, 08:06
Indlæg: 170
Geografisk sted: Nordjylland
Status PT.:

Har lavet lidt forskelligt på den i dag, ny støddæmper i forenden og nye skive+klodser..

Så synes jeg at jeg ville prøve at lufte den, den var lige blevet varm og faldt til knap 1000rpm i tomgang, så er nok kommet frem til at det er okay med kold/varm omdrejninger. Efter nogle minutter kørte jeg så en tur men den slog ud ved 5500~ rpm, nå skidt kørte lidt rundt med pæn kørsel til den ihvertfald var gennemvarm.. Så skulle den flammes af igen og denne gang trak den fint ud til godt 8000rpm :lol:

Synes nu ikke der var så meget ryk i de sidste 2000rpm, men jeg må nok prøve og tjekke om det TVIS virker efter planen.. Og så skal der skiftes dæmper bagi, og evt. investeres i nye tændrør og kabler.. Evt. en kompressionstest, hvis ikke TVIS undersøgelsen giver noget svar.

Så det går fremad, folk må gerne kommentere hvis de har erfaringer eller bud på ting jeg skal være opmærksom på..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team