Westmus skrev:
HenrikGM skrev:
Sjov farve det plade har?
Er det ikke bare fosfateret eller hvad sådan noget overfladebehandling nu hedder. Efter billederne at dømme er det jo ikke specielt forhippet på at ruste, modsat det elendige karosseriplade man får herhjemme. Det bliver brunt bare det høre en fugtig DMI melding i radioen. Det var sgu bedre stål i gamle dage, Har engang haft en afslebet karosse fra en 30'er bil til at stå i et uisoleret blikhals maskinhus i 1½ år, hvilket kun resulterede i næsten mikroskopisk overflade rust. Under samme forhold var nymodens karosseriplade blevet ræverød i løbet af en uge.
Et stykke nede på denne side kan man faktisk se ham igang med hammer og mejsel. Fuc.. han må have en tålmodighed der siger spar 2... , især de der store ryknede bundplader, formet med hammer og mejsel!!!
http://vwrides.com/viewtopic.php?t=43&p ... c&start=15
Jeg tvivler stærkt på han fosfaterer det efter hver eneste bearb. Med respekt for det han laver, så kan han ikke undgå at skramme fosfateringen med værktøjet.
Nu nævner du selv karrosseriplade, men hvad er det egentligt?
Hvis du tager en 0,9mm koldreduceret finplade st12.03 så er den ikke specielt medgørlig. Hugger man et stykke plade ud af en skrotbil, så er det en helt anden plade at arbejde med.
Alle de gange jeg har set folk købe "karrosseriplade" så har de altid fået hvad der for mig at se er en koldreduceret finplade.
Spørgsmålet er om ikke en dybtræksplade st14.03 feks er et bedre udgangspunkt. Ingen af de plader ligner dog det han bruger på den bus.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!