Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 feb 2011, 18:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvordan ser den ultimative rustbeskyttelse ud i flg. situationer:

#1
Gammel bil med små rep. og begyndende rust her og der

#2
Reperationer af ovenstående

#3
All-out adskillelse(ej sandblæsning) rengøring og rep. af gennemtæringer.

#4
Som #3 men med sandblæsning.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2011, 19:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Montere en RUSTBUSTER når bilen er ny :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2011, 19:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Indlæg: 120
Geografisk sted: Næstved
#4 metallisering, og herefter grunde og male

_________________
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2011, 19:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
#3 www.abbeiz.de/
Fjerne rust og konservere fra 250 euro for en karosse.
Fjerne maling og konservere fra 800 euro for en karosse.
"Download" for brochure med flere priser.

Jeg har set en bil der var skåret over lige efter A stolperne som de havde udstillet, intet rust eller lak at se nogle steder, men til gengæld en fuldstændigt mølædt A stolpe. Men kunne tilsyneladende stå ude hele året uden at tage skade.
Syrebadet den bliver dyppet i er varmet op til 80 grader. Mon ikke det er lavt nok til at karossen ikke slår sig?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2011, 19:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
K-FINN skrev:
Montere en RUSTBUSTER når bilen er ny :-)


hvis de "vidunder dimser" virkede,, ville de nok være mere udbredte :mrgreen:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2011, 20:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Captain Slow skrev:
K-FINN skrev:
Montere en RUSTBUSTER når bilen er ny :-)


hvis de "vidunder dimser" virkede,, ville de nok være mere udbredte :mrgreen:


Well, jeg vælger og tro på det, når en gammel corolla fra midt 80'erne er total rusfri efter 15 år i den danske klima.

Sjovt nok, skulle manden havde den installeret i hans nye corolla.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2011, 21:17 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
Captain Slow skrev:
K-FINN skrev:
Montere en RUSTBUSTER når bilen er ny :-)


hvis de "vidunder dimser" virkede,, ville de nok være mere udbredte :mrgreen:


Det er almindelig teknologi på skibe. Dog er der strøm til dem her. Men på skibe sidder der både i kølere indvendigt og udvendigt på skroget zink klodser.
Metaller har en spændingsrækkefølge. Dem i den ene ende forsvinder først, dem i den anden sidst. Zink ligger i den ende der forsvinder sidst, så ved at have zink på bilen vil det "blive brugt" før karossen ruster. Det skal bare skiftes med mellemrum, eller rettere nyt skal monteres inden det gamle er helt væk. Der er hverken noget hemmeligt eller hokus pokus ved det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2011, 21:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Bufas skrev:
Captain Slow skrev:
K-FINN skrev:
Montere en RUSTBUSTER når bilen er ny :-)


hvis de "vidunder dimser" virkede,, ville de nok være mere udbredte :mrgreen:


Det er almindelig teknologi på skibe. Dog er der strøm til dem her. Men på skibe sidder der både i kølere indvendigt og udvendigt på skroget zink klodser.
Metaller har en spændingsrækkefølge. Dem i den ene ende forsvinder først, dem i den anden sidst. Zink ligger i den ende der forsvinder sidst, så ved at have zink på bilen vil det "blive brugt" før karossen ruster. Det skal bare skiftes med mellemrum, eller rettere nyt skal monteres inden det gamle er helt væk. Der er hverken noget hemmeligt eller hokus pokus ved det.


Vent... Så hvis jeg spænder en klods zink under en sprit ny bil, hvordan vil det forhindre rust i skærmkanten siger du???

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2011, 21:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvordan er det lige strømvejen løber på en bil når der ingen elektrolyt er?
På et skib har du aksel med bronzeskrue i saltvand med jernskrog klods op af, altsammen forbundet af elektrolyt(havvandet)

Hvordan er det lige overført til bilen(hvis vi antager det også virker på en bil)?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2011, 22:08 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
Det er jo så der at rustbuster har noget elektronikboks der så må virke som elektrolyt.
Men ja det virker, netop fordi zinken bliver ædt før den tager jernet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team