Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
VW passat 2.0 tdi DSG 05/2006 http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=24474 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | cphjea [ 22 feb 2011, 17:34 ] |
Titel: | VW passat 2.0 tdi DSG 05/2006 |
Naboen har købt sig en brugt model af ovenstående - men desværre har den fået en mærkelig fejl : når man kommer op på ca. 140 slår den simpelthen fra - ingen speeder respons, og man skal ind til siden og have nøglen ud og genstarte før den kan køre igen. Nogen der kender dette symptom, og måske har en løsning? JohnE |
Forfatter: | Morten VJ [ 22 feb 2011, 17:59 ] |
Titel: | |
Prøv at udlæse fejlkoderne først, det kan være at de giver et hint. MVH Morten |
Forfatter: | møffe [ 22 feb 2011, 22:16 ] |
Titel: | |
nu kan jeg jo bare ikke lige huske hvad det hedder. men ventilen der åbner for genbrugen af udstødningsgasserne.. |
Forfatter: | grydesvamp [ 22 feb 2011, 22:34 ] |
Titel: | |
møffe skrev: nu kan jeg jo bare ikke lige huske hvad det hedder. men ventilen der åbner for genbrugen af udstødningsgasserne..
Mener du en stoppet EGR ventil ? det virker bare mystisk at den først slår fra ved 140kmt. opfører bilen sig underligt op til de 140 eller på anden måde ? kan du i andre gear fremprovokere fejlen ved samme omdrejningstal ? er bilen chippet ? der er nogle biler der slår fra hvis de registrere for meget forbrug, fx renault traffic ![]() |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 22 feb 2011, 22:41 ] |
Titel: | |
Nogle kan finde på at slå fra hvis ladetrykket bliver for højt.. |
Forfatter: | Morten VJ [ 23 feb 2011, 18:34 ] |
Titel: | |
Lav egr ventilen først!!!!!! Det kan være at det løser problemet. Desværre er der ikke fejlkoder for alle fejl, men en fungerende egr ventil er meget viktig for en moderne diesel motor. For ikke så lang tid siden havde jeg næsten samme problem. På en fabriksny LR Defender. Den døde på samme måde når den kom på motorvejen, efter at have kørt et stykke tid med ca 120 km/t. Ingen fejlkoder, eller andre åbenlyse indikationer på fejl. Efter 3 dages fejlsøgning, udskiftning af div. komponenter, og mails til fabrikken. Så fandt jeg endelig fejlen ved at studere dataloggen igen igen. Motoren blev for varm, og motorstyringen lukkede ned. Det var bare en defekt termostat ![]() ![]() Fanden have udugelige software programmører ![]() Start med det åbentlyse, dvs. fejlkoden, og se hvordan det går derfra. MVH Morten |
Forfatter: | luske [ 07 mar 2011, 20:44 ] |
Titel: | |
der var noget med ledningsnettet i toppen til dysserne der var en kendt fejl (brud eller kortslutning der kunne give omtalte cuts) på pumpedysemotorene men kan ikke huske om det var 1.9 , 2.0 eller dem begge MVH Luske |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |